وزیر نیرو:

حضور ۳۰۰ نفر از مسئولان بخش دولتی و خصوصی روسیه در ایران/ همکاری‌های مناسب ۲ کشور در بخش کشاورزی

وزیر نیرو گفت: پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از مقامات در قالب ۶۵ شرکت در تهران و اصفهان برگزار می‌شود.

حضور ۳۰۰ نفر از مسئولان بخش دولتی و خصوصی روسیه در ایران/همکاری‌های مناسب ۲ کشور در بخش کشاورزیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو (پاون)؛ رضا اردکانیان، وزیر نیرو اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این اجلاس در قالب ۱۳ کمیته کاری در عرصه‌های حمل‌ونقل، صنعت، معدن، بهداشت، کشاورزی، دارو، انرژی، گردشگری و غیره برگزار خواهد شد که که امیدواریم نتیجه این جلسات موجب سرعت دادن به اجرای پروژه‌های میان  ۲کشور شود.

وی افزود: امروز دومین همایش تجاری و تاریخی، فرهنگی و علمی ایران و قفقاز شمالی با حضور بیش از ۶۰ شرکت کننده از استان‌های مختلف منطقه قفقاز شمالی در حال برگزاری است که با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان استان‌های ایران و قفقاز شمالی علاقه‌مندی فراوانی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان  ۲ طرف وجود دارد.

اردکانیان با اشاره به نهایی شدن الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: این مهم فرصت بسیار خوبی را در شرایط تحریم در اختیار نیروی کار ایران و روسیه قرار داده است و حدود ۸۰۰ قلم کالا از تعرفه‌های ترجیحی و برخی از معافیت‌ها برخوردار خواهند شد.

وزیر نیرو تاکید کرد: امیدواریم پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و طی مراحل نهایی آن با تایید از سوی شورای نگهبان این قانون هر چه زودتر ابلاغ و منجر به توسعه فعالیت‌های اقتصادی شود.


بیشتر بخوانید: برنامه ای برای افزایش قیمت آب و برق نداریم


وی با توجه به همکاری‌های مناسب  ۲ کشور در بخش کشاورزی، گفت: تنها در یکی از استان‌های قفقاز شمالی حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی منطقه در اختیار ما قرار گرفته است تا با استفاده از آب و منابع طیبعی آن بتوانیم محصول وارد ایران کرده و در مقابل ما نیز تولیدات خود را با استفاده از معافیت‌های موجود به بازار‌های این مناطق صادر کنیم.

وزیر نیرو در پایان با اشاره به برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه، تصریح کرد: این اجلاس ۲۷ و ۲۸ خرداد با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از مقامات دولتی و بخش خصوصی فدراسیون روسیه در قالب ۶۵ شرکت بزرگ در شهر‌های تهران و اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

۲۰ هزار هکتار از اراضی قفقاز در اختیار ما قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار