محیط زیست خراسان رضوی، عهده دار مدیریت یکپارچه مناطق چهارگانه

با تبادل یک تفاهم نامه برای نخستین بار در کشور، محیط زیست خراسان رضوی رسماً عهده دار مدیریت یکپارچه مناطق چهارگانه شد.

محیط زیست خراسان رضوی،  عهده دار مدیریت یکپارچه مناطق چهارگانهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در یک نشست مشترک با مدیران کل و معاونین تخصصی حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، نقشه‌های اجرای مقررات منابع طبیعی در مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست درقالب یک تفاهم نامه مشترک امضاء و تبادل شد.

 تورج همتی در این نشست گفت : در راستای اجرای مقررات ماده ۱۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و به منظور حفاظت کامل از مناطق چهار گانه و پیگیری تخریب، تصرف و بهره برداری پایدار منابع ملی واقع در مناطق طبیعی، اداره کل حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده دولت در امور نظارتی و حاکمیتی در مناطق یاد شده تعیین شد و این موضوع برای نخستین بار درکشور به صورت رسمی و در چارچوب ضوابط به انجام رسید.

وی افزود: این موضوع به منظور استفاده از ظرفیت و توان مندی یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و اتخاذ تدابیر مناسب برای بهبود مدیریت در محدوده مناطق چهارگانه محیط زیست، انجام شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: پس از چندین نشست تخصصی و تبادل نظر کارشناسان و مسئولان ادارات کل دو طرف تفاهم نامه، نقشه‌های اجرای مقررات منابع طبیعی در مناطق چهارگانه که شامل ۲۸ منطقه و با مساحت کل یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۳۵۸ هکتار می‌شوند؛ پس از بررسی و تطبیق، از طرف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تحویل شد.

همتی با تاکید بر نقش پررنگ جوامع محلی و ضرورت توجه به بهره برداری پایدار ذینفعان، توضیح داد: از این به بعد، مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی و مغایر با ضوابط و مقررات مناطق چهارگانه و منابع طبیعی برای جلوگیری و توقف عملیات وارد عمل خواهندشد.

وی ادامه داد: دراین نشست راهکار‌های هم افزایی و توسعه فضای تعاملی برای تسهیل درروند پیگیری‌های حقوقی نیز مورد توافق قرار گرفت و دراین خصوص برگزاری مانور مشترک اطفاء حریق درعرصه‌های طبیعی با مشارکت اعضای ستاد بحران استان دراسرع وقت و برگزاری نشست توجیهی مشترک در سطح اداره کل و شهرستان‌ها با حضور تمامی کارکنان مرتبط به تصویب رسید.

انتهای پیام//ف.ح

 

اداره کل حفاظت محیط زیست، نماینده دولت در امور نظارتی و حاکمیتی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار