استاندار سمنان:

پروژه انتقال آب دریای خزر مختص تمام شهرستان های استان سمنان است

استاندار سمنان گفت: هدف از انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران، تنها شهر سمنان نیست و هیچ شهرستانی از استان از این موهبت محروم نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در سی و چهارمین آئین تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان گفت: در سطح استان مجموعه ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از منابع جدید نیاز است که از این میزان ۱۵۰ میلیون مترمکعب نیاز بخش معدن و صنعت و ۵۰ میلیون مترمکعب نیاز آب شرب محسوب می‌شود.

وی افزود: آب در نظر گرفته‌شده در پروژه انتقال آب دریای خزر به استان سمنان صرفاً در بخش شرب و معدن و صنعت به مصرف خواهد رسید و به‌هیچ‌وجه موضوع بهره‌مندی بخش گردشگری و کشاورزی در این پروژه مطرح نیست.

استاندار سمنان با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی استان متأسفانه به دلیل محدودیت منابع آبی بسیار محدود گزارش می‌شود به‌نحوی‌که تنها دو درصد از زمین‌های این استان به کشاورزی اختصاص‌یافته است، ادامه داد: باید برای بخش شرب و صنعت از منابع خارج از استان تأمین آب کنیم.

آشناگر بابیان اینکه منابع آبی و میزان بارندگی استان سمنان محدود است، تصریح کرد: به نحوی میزان بارندگی در استان سمنان حدوداً ۱۲۰ میلی‌متر است و سال گذشته که نسبتاً سال پربارانی بود، ۱۷۰ میلی‌متر بارندگی در سطح استان بارش انجام‌شده که با توجه به سطح تبخیر زیاد عدد قابل‌توجهی نیست.

وی بابیان اینکه وقتی بیش‌ازحد لازم از منابع آبی برداشت شود به معنای مشکل در مدیریت بهره‌برداری از آب است، افزود: تدوین الگوی کشت، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و تأمین کسری مخازن با کنترل برنامه محور با مشارکت مردم در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد و همه در این راستا مساعدت لازم را داشته باشند.

استاندار سمنان بابیان اینکه بهره‌برداران باید از تسهیلات رونق تولید، اشتغال و مشاغل خانگی استفاده کنند، ابراز داشت: خوشبختانه ۷۷ درصد از سهم ۱۲۷ میلیارد تومانی تسهیلات اختصاص‌یافته به استان سمنان جذب‌شده که این عدد مناسب و مطلوبی است.

انتهای پیام / گ 

مراسم سی و چهارمین آئین تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان سمنان 

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار