معاون توسعه بازار‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران مطرح کرد:

بررسی فرصت‌های اقتصادی ایران و روسیه با رویکرد تأمین منافع طرفین

پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه با حضور ۱۴ کارگروه در حوزۀ‌های مختلف برگزار شد.

بررسی فرصت‌های اقتصادی ایران و روسیه با رویکرد تأمین منافع طرفینبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم معاون توسعه بازار‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم افتتاحیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه، با اشاره به موقعیت ژئوپولتیکی دو کشور در کریدور‌های بین‌المللی حمل و نقل اظهار داشت: حضور در پیمان‌هایی همچون اوراسیا بر ظرفیت ایران و روسیه به عنوان بازیگران اصلی جهان در برخی منابع هیدروکربوری افزوده است.

وی با اشاره به وظایف دولت‌ها در تسهیل رفت و آمد‌ها و ارتباطات افزود: توسعۀ گردشگری، تجارت و روابط مالی می‌تواند زیرساخت‌های ارتباطی را بهبود ببخشد.

زادبوم گفت: علاوه بر همکاری‌های کلان اقتصادی میان تهران و مسکو، توجه به ظرفیت‌های همکاری با سایر نواحی فدرال و استانه‌های روسیه به ویژه استان‌های جنوبی و قفقاز در دستور کار قرار دارد.

معاون توسعۀ بازار‌های صادراتی، مناطق آزاد و ویژۀ اقتصادی در دو کشور را پایگاهی برای همکاری‌های مشترک دو کشور و کشور‌های عضو اوراسیا توصیف کرد و افزود: مناطق انزلی، ماکو و ارس و همچنین معادل این مناطق در روسیه می‌تواند در چارچوب همکاری مشترک شرایط مناسبی را برای فعالان اقتصادی فراهم آورد.

گفتنی است، مذاکرات پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه ۲۶ خرداد ماه در تهران آغاز شد و طی دو روز آینده در اصفهان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /

توسعۀ گردشگری، تجارت و روابط مالی زمینه ساز افزایش همکاری های اقتصادی ایران و روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار