بسته اخبار حوادث امروز بیست و هفتم خردادماه ۹۸؛

از حریق یک واحد مسکونی در خرمشهر تا دستگیری یک سارق کیف قاپ

مهم‌ترین حوادث امروز (بیست و هفتم خردادماه سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

از حریق یک واحد مسکونی در خرمشهر تا  کشف ۸۵ قطعه بلبل خرمابه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،مهم‌ترین حوادث امروز (دوشنبه بیست و هفتم خردادماه سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

یک واحد مسکونی در خرمشهر دچار حریق شد

میلاد جعفری مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی خرمشهردر گفتگوبا خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:روز گذشته طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی این شهرستان مبنی بر حریق یک واحد مسکونی  از یک ساختمان چهار طبقه واقع در خیابان ۴۰ متری نبش خیابان مبارز ،بلافاصله ۲ تیم عملیاتی از ایستگاه شماره ۳  به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه ماموران آتش نشانی با اقدام سریع موفق به مهار شعله های آتش شدند ادامه داد:خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در برنداشت.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی خرمشهرافزود:علت این آتش سوزی توسط کارشناسان این سازمان درحال بررسی می باشد.

کشف و ضبط ۸۵ قطعه بلبل خرما

طی گزارش فرماندهی هنگ مرزی خرمشهر مبنی بر شناسایی فردی از اتباع خارجی که قصد قاچاق تعدادی پرنده از نوع بلبل خرما را داشت، مامورین یگان حفاظت محیط زیست به منطقه اعزام و نسبت به ضبط ادوات، کشف پرندگان و جلب متهم اقدام کردند.

رضا جاوید رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر در این خصوص گفت: فرد متخلف با جاسازی ۸۵ قطعه پرنده که از گونه حمایت شده بلبل خرما بوده، در چمدان مسافرتی قصد قاچاق آن‌ها به کشور همسایه را داشت که با دقت ماموران مرزبانی شناسایی شد.

وی ادامه داد:متهم جهت طی مراحل قانونی و صدور رای به مراجع قضایی معرفی گردیده است.

پرنده بلبل خرما ۱۸ سانتی متر طول دارد و به سادگی از سر سیاه و لکه بزرگ سفید گونه شناخته می‌شود. پرنده جوان سر قهوه‌ای تری از پرنده بالغ دارد و زیستگاه این پرندگان در درختان، بوته‌ها بخصوص نخلستان‌های خرما می‌باشد.

دستگیری یک سارق کیف قاپ در بازار ایستگاه ۱۲

سرهنگ سید محسن تقی زاده فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان گفت: شب گذشته جوانی حدود ۲۸ ساله پس از ورود به یکی از مغازه های بازار فیه با سرعت به سمت یکی از مشتریان (خانم) به قصد سرقت کیف وی حمله ور می شود که با مقاومت صاحب مغازه و خانم صاحب کیف روبرو می شود.

وی افزود: سارق کیف قاپ به محض خروج از مغازه به سبب ناتوانی در سرقت، آجری را به سمت صاحب کیف پرتاب می کند که متاسفانه سبب شکستگی سر این خانم می شود و سارق نیز از صحنه متواری می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان با اشاره به اینکه ماموران کلانتری ۱۱ ولیعصر در همان منطقه در حال گشت زنی بودند، ادامه داد: ماموران پس از شنیدن فریاد مردم مبنی بر اینکه دزد را بگیرید، متوجه صحنه فرار جوانی با تی شرت آبی فیروزه ای شده اند که خوشبختانه در یک واکنش سریع شخص مورد نظر را در حین فرار دستگیر و به کلانتری دلالت دادند.

سرهنگ تقی زاده گفت: این سارق در بازجویی های پلیسی نسبت به نیت مجرمانه خود مبنی بر کیف قاپی و شکستن سر شاکی (خانم) اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متهم تحت بازجویی پلیس قرار دارد، افزود: پس از گرفتن سوابق و تکمیل تحقیقات فرد کیف قاپ در اختیار مرجع قضایی قرار می گیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از دستگیری سارقان منازل منطقه ذوالفقاری توسط پلیس آبادان خبر داد و گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با سارقان، مأموران کلانتری ۱۸ ذوالفقاری با انجام اقدامات تخصصی، موفق به شناسایی دو سارق حرفه‌ای منازل این منطقه شدند و پس از هماهنگی با مقام قضایی صبح امروز در یک عملیات غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ تقی زاده ادامه داد: متهمان در جریان انجام تحقیقات پلیسی به ۹ فقره سرقت منزل که عمده سرقت ها در منطقه ذوالفقاری و جمشید آباد بود، اعتراف کردند.

وی افزود: از مخفیگاه سارقان قیچی مخصوص برش قفل، کابل برق، کولرگازی، یک دستگاه موتورسیکلت و تعدادی کالای خانگی سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.