در سال زراعی جاری؛

بیش ۱۳۰ هزار تن گندم در بوکان تولید می شود

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: امسال بیش از ۱۳۰ هزار تن گندم در این شهرستان تولید و از مزارع برداشت شود.

اسکندر عبدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوکان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت: بوکان یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در سطح استان بوده و ۷۴ هزار هکتار از اراضی این شهرستان طی سال زراعی جاری به کشت گندم و جو اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه از این میزان اراضی ۶۶ هزار هکتار به گندم اختصاص یافته است افزود: انتظار می رود امسال در این شهرستان بیش از ۱۳۰ هزار تن گندم برداشت و به مراکز خرید گندم دولتی تحویل داده شود.

وی در رابطه با خرید تضمینی گندم از کشاورزان اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جدید ۱۷ هزار ریال تعیین شده است که در این راستا هفت مرکز خرید نیز در سطح شهرستان فعال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان تصریح کرد: خرید گندم تنها از کشاورزانی صورت می‌گیرد که مشخصات خود را در سامانه ثبت کرده باشند که برای این کار هم باید به اداره جهاد کشاورزی بوکان مراجعه کنند.

شهرستان بوکان با داشتن بیش از ۱۱۰ هکتار زمین زراعی، یکی از مهم ترین قطب های کشاورزی آذربایجان غربی است و به انبار غله استان شهرت دارد.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان های مهاباد ، میاندوآب ، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجر پذیر ترین شهرهای ایران به شمار می رود.
 
انتهای پیام/م
 

برداشت گندم در بوکان

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.