آغاز طرح بازسازی دیوار ساحلی خضر خرم آباد

شهردار مرکزی خرم آباد در ارتباط با وضعیت مالی این شهرداری گفت:مجبوریم هزینه حقوق کارکنان را صرف بازسازی دیوار ساحلی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، وحید رشیدی با اشاره به اهتمام مدیریت شهری به بازسازی هرچه سریعتر خرابی‌های ناشی از سیل گفت:دولت اعتباراتی را به تمامی مناطق سیل زده کشور تخصیص داده است، ولی تاکنون خرم آباد از این مواهب بی نصیب بوده است در حالی که حجم خسارات وارده به شهر ما بسیار بالاست.

وی افزود: البته ما گر می‌خواستیم منتظر اعتبارات دولتی باشیم امروز نمی‌توانستیم بازسازی دیوار ساحلی را آغاز کنیم، ولی ما از روز اول و بلافاصله پس از پایان سیلاب اقدام به اخذ مشاور، مطالعات فنی و نیز اجرای مراحل قانونی پیش از پروژه نمودیم که با اتمام آن‌ها، بلافاصله با سپردن پروژه به پیمانکار واجد شرایط، عملیات اجرایی پروژه آغاز گردید.

وحید رشیدی با اشاره به تنگنا‌های مالی شهرداری و عدم امکان تامین اعتبارات لازم از منابع داخلی شهرداری، خاطرنشان کرد:
ما بعد از سیلاب پیشنهاد اصلاح بودجه و تخصیص ٢٠ میلیارد تومان از اعتبارات جاری شهرداری به بحث بازسازی را به شورای شهر دادیم که خوشبختانه با نظر مساعد اکثریت اعضای محترم شورای شهر، اعتبار لازم برای مطالعات فنی و آغاز پروژه تامین گردید.

شهردار خرم اباد خاطرنشان کرد: کل بودجه تحقق یافته شهرداری در بهترین حالت حدود ١٢٠ میلیارد تومان بوده است که حدود ٧٠ میلیارد تومان از این مبلغ اختصاص به بخش عمرانی دارد در حالی که فقط هزینه پروژه ای، چون زیرگذر بهارستان در همین حدود است.

وی ادامه داد:شما این درآمد ناچیز و این همه پروژه نیمه تمام و بسیاری هزینه‌های دیگر را در کنار نزدیک به ٧٩٢ میلیارد تومان خسارت سیل به تاسیسات شهری شهرداری بگذارید و خودتان در این مورد قضاوت کنید، به بیان دیگر اگر مدیریت محترم استان به داد شهرداری نرسد شهر خرم آباد ده‌ها سال به عقب باز خواهد گشت.

انتهای پیام/د

اختصاص حقوق پرسنل به ساخت پروژه

برچسب ها: شورای شهر ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرمین
۱۱:۲۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه دولت هیچ کمکی به مرکز استان لرستان خرم آباد نکرد!!! خرم آباد 700میلیارد از سیل خسارت دیده اما دریغ از یک ریال کمک