خانواده های گورخرهای ایرانی در حال گسترش است/ پارک ملی توران خانه امن گورها

سرپرست پارک ملی توران گفت: هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ رأس گورخر ایرانی در طبیعت آزاد پارک ملی توران زندگی می‌کنند و در شرایط مطلوبی قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،احمد رادمان سرپرست پارک ملی توران درباره وضع گورخر‌های ایرانی در پارک ملی توران اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ رأس گورخر ایرانی در طبیعت آزاد پارک توران زندگی می‌کنند و به خاطر پوشش گیاهی خوب این منطقه، امسال در شرایط مطلوبی قرار دارند و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه زیستگاه گورخران ایرانی در پارک توران با مشکل خاصی مواجه نیست، تصریح کرد: با وجود شکار‌های غیرمجاز، شکار گورخر نداشتیم.

سرپرست پارک ملی توران با اشاره به اینکه شکار غیرمجاز وجود دارد، اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا الآن چندین مورد شکار غیرمجاز ثبت شده است.

رادمان با بیان اینکه شکار‌های غیرمجاز در حوزه قوچ، میش، کل و بز است، تصریح کرد: گاهی شکار آهو را هم شاهدیم که درمجموع بسیار کم است.

سرپرست پارک ملی توران با تأکید بر اینکه کمبود محیط‌بان این پارک وجود دارد، اظهار کرد: اگر شمار محیط‌بانان بیشتر باشد، در بحث‌های حفاظتی و امنیتی بهتر می‌توان فعالیت و با شکارچیان غیرمجاز برخورد کرد.

انتهای پیام/ب

وضعیت گورخرهای ایرانی پارک ملی توران مطلوب است

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.