عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبتگاران جوان خبر داد؛

تخصیص یک‌دهم مالیات بر ارزش افزوده کالا‌ها به حوزه سلامت/ دولت‌ها سهم حوزه سلامت از هدفمندی یارانه‌ها را پرداخت نکرده‌اند

شهریاری گفت: دولت‌ها منابع ۱۰ درصدی حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را به حوزه سلامت پرداخت نکردند و همین مسئله باعث بروز مشکلات احتمالی در حوزه سلامت می‌شود.
 
دولت‌ها ۱۰ درصد از هدفمندی یارانه‌ها را به حوزه سلامت نمی‌پردازند/  مجوز ندادن دولت برای جذب مربیان بهداشت در مدارسحسین علی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: وزارت بهداشت تنها ۲۵ درصد در ارتقا سلامتی مردم نقش دارد و ۷۵ درصد مربوط به وزارت خانه‌ها و سازمان‌های دیگر کشور است.

وی ادامه داد: بیماری‌های غیر واگیر مانند سرطان؛ مشکلات قلبی و عروقی باعث مرگ و میر درصد زیادی از مردم دنیا و کشورمان شده است و متاسفانه بیماری دیابت نیز به دلیل رعایت نکردن مسائل تغذیه‌ای و سبک زندگی سالم در جوامع رو به افزایش است.

برگزاری نامنظم جلسات شورای عالی سلامت و تغذیه

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: کشور دارای شورای عالی سلامت و تغذیه است و رئیس جمهور در راس این شورا قرار دارد، اما متاسفانه جلسات به طور منظم برگزار نمی‌شود و همین مسئله باعث بروز مسائلی در حوزه سلامت و تغذیه جامعه می‌شود.

ضرورت هماهنگی بین بخشی برای ارتقا سلامت مردم

شهریاری افزود: اگر هماهنگی بین بخشی در وزارت بهداشت و حتی در سایر وزارتخانه‌ها ایجاد شود، سلامت مردم کشورمان تضمین می‌شود و خوشبختانه مجلس منابع کافی برای حفظ و ارتقا سلامت مردم به تصویب رسانده است.

وی بیان کرد: امروزه یک‌دهم مالیات بر ارزش افزوده کالا‌ها به حوزه سلامت اختصاص پیدا می‌کند و کمیسیون بهداشت مجلس همیشه در مسئله پیشگیری از بروز بیماری‌ها تاکید زیادی دارد.

اهمیت موضوع پیشگیری و بهداشت برای مقابله با بیماری‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: بعد از موضوع پیشگیری مسئله بهداشت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از بروز بیماری‌های غیر واگیر که عامل اصلی فوت مردم هر جامعه است جلوگیری می‌کند.

شهریاری گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ۱۰ درصد از هدفمندی یارانه‌ها را به حوزه سلامت و به خصوص بهداشت و پیشگیری اختصاص داده است تا از بروز بیماری غیر واگیر در کشور جلوگیری و سبب ایجاد عدالت در حوزه سلامت شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در چند سال گذشته دولت‌ها منابع ۱۰ درصدی حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را به حوزه سلامت پرداخت نکردند و همین مسئله باعث بروز مشکلات احتمالی در حوزه سلامت می‌شود و من امیدوارم همه ارگان‌ها با همکاری و تعامل بالا باعث حفظ و ارتقای سلامت مردم شوند.

دولت  مجوز جذب مربی بهداشت به مدارس نمی‌دهد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: امروزه مربیان بهداشت باید در مدارس مراقب سلامت دانش آموزان باشند، اما متاسفانه دولت مجوز جذب آن‌ها را نمی‌دهد.

شهریاری گفت: امروزه در دانشگاه‌ها واحدی به عنوان بهداشت پیشگیری تحت عنوان دروس اجباری وجود ندارد و متاسفانه امروز در فضای مجازی مسائلی از قول افراد غیر کارشناس مطرح می‌شود که فاقد هرگونه صلاحیت هستند و مطالب درست را بازگو نمی‌کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار