ایجاد زیرساخت‌های گمرکی مهم‌ترین اولویت‌های صادرات و تجارت کالا از استان کرمانشاه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های صادرات و تجارت کالا از استان را ایجاد زیرساخت‌های گمرکی دانست .

ایجاد زیرساخت‌های گمرکی مهم‌ترین اولویت‌های صادرات و تجارت کالا از استان کرمانشاهبه گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های صادرات و تجارت کالا از استان را ایجاد زیرساخت‌های گمرکی دانست و گفت : توجه به زیرساخت‌های گمرک موجب تسهیل و تجارت و متعاقب آن رونق تولید و اشتغال می‌شود.

وی گفت : صادرات و تجارت از مرز‌های استان نباید فقط معطوف به بازار عراق شود بلکه باید به دروازه‌ای برای صادرات کالا به دیگر کشور‌های منطقه تبدیل شود.

وی افزود: به دنبال توانمندسازی تجار کرمانشاهی هستیم و یکی از برنامه‌های سازمان صمت استان در سال جاری، تقوت تشکل‌های صادراتی و نهاد‌های اجتماعی به عنوان بازوان اجرایی در توسعه تجارت استان است.

دارابی همچنین از پایان عملیات راه اندازی سامانه ثبت سفارش برای کوله بر‌های استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه و ایجاد ثبت سفارش کوله بر‌ها ساماندهی خواهند شد.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه نیز در این جلسه بر ایجاد شرکت‌های صادرات محور در استان تاکید کرد و افزود: اگر شرکت‌های صادرات محور را توسعه دهیم مشکلات زیادی از تجار و بازرگانان را برطرف کرده ایم.

خلیل حیدری در ادامه بیان داشت: در ۲ ماه اول سال جاری ۴۷۱ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۸۲۰ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۲۸ هزار و ۱۹۷ تن از طریق مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

 

 

انتهای پیام/د

سامانه ثبت سفارش برای کوله بر‌ها راه اندازی می‌شود

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار