رئیس مرکز علمی فناوری کشور‌های غیر متعهد مطرح کرد؛

ایران، کشوری بزرگ در زیر ساخت علمی/ نوآوری حاصل مشترکات مسائل علمی است

باندوپادیای گفت: نوآوری حاصل مشترکات مسائل علمی است و بسیاری از مشکلات از طریق اشتراک گذاری تجربیات حل می‌شود.

ایران کشوری بزرگ از لحاظ زیر ساخت علمی/ ظرفیت سازی برای کشور‌های مختلف ادامه داردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آمیناوا باندوپادیای رئیس مرکز علمی فناوری کشور‌های غیر متعهد و سایر کشور‌های در حال توسعه، در کارگاه بین المللی سیاست گذاری ترویج علم فناوری و نوآوری که در وزارت علوم در حال برگزاری است، اظهار کرد: هنگامی که درباره زیر ساخت صحبت می‌کنیم منظورمان توسعه زیر ساخت و سیاست‌هاست؛ ایران تبادلات زیادی با سایر کشور‌ها دارد و در واقع مهد توسعه علمی است.

وی با اشاره به توسعه علمی ایران گفت: به طور قطع ایران از ارزش‌هایی خوب  در‌ حوزه علمی برخوردار است و در زمینه آماده‌سازی ایده‌های نو با ایران همکاری می‌کنیم.

رئیس مرکز علمی فناوری کشور‌های غیر متعهد و سایر کشور‌های در حال توسعه تصریح کرد: مراکزی‌ متعدد در تهران وجود دارند و در همین راستا آن‌ها می‌توانند در اشتراک گذاری ایده‌های علمی به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: کشور‌های در حال توسعه می‌توانند از ایده‌های علنی و فناورانه نو استفاده کنند؛ همانطور که می‌دانید نوآوری حاصل مشترکات مسائل علمی است و می‌توانیم بسیاری از مشکلات و چالش ها را از طریق اشتراک گذاری تجربیات حل کنیم.

مشکلات سیاستگذاری در کشور‌های در حال توسعه

وی با اشاره به مشکلات سیاستگذاری در کشور‌های در حال توسعه گفت: کشور‌های در حال توسعه ضعف‌هایی متعدد در پیاده سازی سیاست‌گذاری‌ها و محقق کردن ایده‌های خود دارند؛ ما باید از ظرفیت موجود در کشورهای‌ در حال توسعه در راستای ارتقا علم بهره ببریم.

رئیس مرکز علمی فناوری کشور‌های غیر متعهد و سایر کشور‌های در حال توسعه درباره اهمیت تکنولوژی گفت: در گذشته هنگامی که می‌خواستیم تبلیغات را به گوش مخاطبان خود برسانیم، با مشکلاتی متعدد مواجه بودیم اما در حال حاضر به دلیل پیشرفت تکنولوژی به راحتی می‌توانیم تبلیغات خود را به گوش مخاطبان برسانیم، از همین رو نباید نقش تکنولوژی را در نظر نگرفت.

باندوپادیای بیان کرد: حدود ۱۴۰ کارگاه در مرکز علمی برای اعضای ارائه کرده‌ایم و هدف ما ظرفیت‌سازی برای کشور‌های‌ در حال توسعه و فرصتی برای دانشگاه‌ها و دانشجویانی است که می‌خواهند ایده خود را به اشتراک بگذارند.

وی یادآوری کرد: این مرکز یک جایگاهی برای دانشمندان از کشور‌های مختلف محسوب می‌شود می‌توانند مقالات خود را در حوزه دغدغه‌های اجتماعی ارائه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.