کشت پاییزه و زمستانه در ۵۶ هزار هکتار از اراضی شمال خوزستان

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری دز از اختصاص بیش از ۵۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شمال خوزستان به کشت پاییزه و زمستانه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یعقوب کرمی، مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری دز با بیان اینکه شرایط مناسب بارندگی در فصل زراعی گذشته محدودیتی در میزان قرارداد‌های زراعی وجود ندارد، گفت: مشترکان طرف قرارداد شرکت علاوه بر استفاده از بارش‌های مطلوب از ظرفیت کامل کانال‌های آبیاری نیز بهره‌مند شده اند.

وی اظهار داشت: محصول گندم با ۲۷ هزار هکتار کشت، بیش‌ترین میزان کشت را به خود اختصاص داد.

کرمی تصریح کرد: هرساله در فصل پاییز و زمستان بیش از ۳۰ محصول مختلف در شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان تولید می‌شود که از عمده‌ترین آن‌ها می‌توان گندم، چغندر قند، محصولات گلخانه‌ای، پیاز، سیب زمینی، کاهو و سبزیجات برگی را نام برد.

مدیرعامل شرکت آبیاری شمال خوزستان در ادامه به آغاز عقد قرارداد محصولات تابستانه در امور مشترکان شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی اشاره کرد و اذعان داشت: با بارش‌های خوب سال زراعی جاری و تمهیدات اندیشیده شده در مجموعه سازمان آب و برق خوزستان و شرکت بهره برداری شمال خوزستان، پیش بینی می‌شود سطح زیر کشت محصولات تابستانه در این منطقه افزایش قابل توجهی داشته باشد.

این مقام مسئول از کشاورزان خواست به منظور برنامه ریزی مناسب تأمین و توزیع آب با مراجعه به امور مشترکان شرکت نسبت به ثبت قرارداد خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/گ

آغاز کشت پاییزه در اراضی خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.