شانه‌ساز در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

توضیحات سرپرست سازمان غذا و دارو درباره مالکیت یک نوجوان ۱۲ ساله در شرکت دارویی

سرپرست سازمان غذا و دارو درباره موضوع مالکیت یک نوجوان در شرکت دارویی توضیح داد.

تشکیل کمیته‌ای برای واردات ماده اولیه دارو/ سازمان غذا و دارو بر مسائل مالی شرکت‌های دارویی نظارت نمی‌کندبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه‌ساز سرپرست سازمان غذا و دارو در حاشیه نشست خبری با موضوع شفافیت در سازمان غذا و دارو در جمع خبرنگاران در زمینه مشارکت سازمان غذا و دارو در بسیج ملی فشار خون اظهار کرد: سازمان غذا و دارو بیش از ۱۰ سال است که در زمینه اسید‌های چرب ترانس قوانین را بازنگری کرده و همچنین به منظور کاهش نمک و شکر موادغذایی برنامه‌هایی در حوزه غذا انجام شده و نشانگر‌های رنگی غذا را بر روی بسته بندی موادغذایی الزامی است.

سازمان غذا و دارو بر مسائل مالی شرکت‌های دارویی نظارت نمی‌کند

سرپرست سازمان غذا و دارو در پاسخ به سئوال خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سهامداری یک پسربچه دوازده ساله بر یک شرکت واردکننده دارو گفت: این موضوع بحث مالکیتی است و ما در سازمان غذا و دارو بر کیفیت واردات دارو‌های وارداتی تمرکز می‌کنیم و بر مسائل اقتصادی و حتی سوء استفاده‌های مالی نظارتی انجام نمی‌دهیم.

وی تاکید کرد: سازمان غذا دارو ابزار‌های نظارتی لازم در مسائل مالی شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی را ندارد و نظارت بر این مسائل در حیطه وظایف سازمان غذا و دارو هم نیست.

سرپرست سازمان غذا و دارو تاکید کرد: ما بر کیفیت و سلامت دارو‌های تولیدی و وارداتی نظارت می‌کنیم تا دارو‌ها به درمان بیماری‌ها کمک کنند و اثربخشی لازم را داشته باشند و بیماران پس از مصرف دارو با عارضه‌ای مواجه نشوند.

شانه‌ساز درباره واردات برخی مواد اولیه که مشابه تولید داخلی آن‌ها وجود دارد، اظهار کرد: ما موضوع واردات ماده اولیه را در کمیته‌ای متشکل از صنف دنبال خواهیم کرد و به دنبال واگذاری بحث واردات و تامین ماده اولیه هستیم.

تشکیل کمیته‌ای برای واردات ماده اولیه دارو

سرپرست سازمان غذا و دارو ادامه داد: گاهی شرکت‌های تولیدکننده دارو اعلام می‌کنند که تولیدکننده داخلی ماده اولیه ندارد و ما نیاز به واردات ماده اولیه برای تولید دارو داریم و تولیدکننده ماده اولیه نیز پس از واردات اعلام می‌کند که ما ماده اولیه را تولید کرده بودیم، اما تولیدکننده دارو سراغ ما نیامده است به همین منظور برای ساماندهی بحث واردات ماده اولیه تصمیم گرفتیم تا کمیته‌ای متشکل از نمایندگان صنوف ایجاد کنیم تا بر واردات ماده اولیه نظارت و به سازمان غذا و دارو کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار