آذری جهرمی در پاسخ به نگهبان سلامی:

حدود ۱۵ هزار خانه بهداشت روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

وزیر ارتباطات گفت: حدود ۱۵ هزار خانه بهداشت روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

حدود ۱۵ هزار خانه بهداشت روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن علنی امروز مجلس در پاسخ به سوال محمود نگهبان در رابطه با علت عدم تحقق موارد مندرج در بند ط ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات، گفت: در بحث وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات چهار بخش فراهم‌آوری زیرساخت‌های لازم برای برقراری ارتباط الکترونیک، کشاورزی، آموزش و اتصال بهیاری‌ها به اینترنت مطرح است.

وی افزود: به لحاظ فراهم‌سازی زیرساخت‌های خدمات الکترونیک امروز حدود ۱۵ هزار خانه بهداشت روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و ۱۳۴۶ خانه بهداشت دیگر آماده اتصال بوده که در حال انجام هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت هستیم و در مجموع ۱۸۴۸ روستا تحت پوشش نیستند که باید نسبت به اتصال آن‌ها اقدام شود.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: تمام روستا‌هایی که خانه بهداشت آنان به شبکه ملی متصل است، بهیاری‌ها و بخشداری‌های آن‌ها نیز به شبکه متصل شده است.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه وزارت ارتباطات در بخش آموزش تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه هوشمندسازی مدارس در روستا‌ها مورد تاکید قرار گرفته است و اکنون از ۱۰۶ هزار مدرسه شخصی و روستایی افزون بر تعهد برنامه ششم توسعه که فقط بر هوشمندسازی مدارس شهر‌ها و روستا‌های بالای ۲۰ هزار خانوار تاکید داشت همه ۱۰۶ هزار مدرسه در حال اتصال شبکه ملی اطلاعات و هوشمندسازی هستند؛ بر این اساس اکنون در حال نهایی شدن این موضوع از سوی وزارت آموزش و پرورش هستیم و مقداری کار‌های بین بخشی باعث شده تا با تأخیر روبه رو شود.

وزیر ارتباطات در ادامه بیان کرد: در بخش کشاورزی تمام خانه‌های کشاورزی روستا‌ها مطابق با برنامه ششم توسعه در حال دستیابی به اینترنت هستند. مشکلی که اکنون وجود دارد هماهنگی‌های بین دستگاهی است که نقش نظارتی می‌تواند در رفع آن‌ها مؤثر باشد.

وی اضافه کرد: بنده به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و بوشهر سفر کرده‌ام و مشکلات آن‌ها را از نزدیک دیده‌ام، اما بنده به عنوان یک مسئول مجبور به تبعیض مثبت به سمت مناطق اهل سنت بودم. زمانی که آمار توسعه ارتباط روستایی و اتصال ۷۲۰۰ روستا به شبکه ملی ارتباطات منتشر شد سوالات متعددی از طریق مردم کردستان در شبکه‌های اجتماعی که مهمترین راه ارتباط مسئولان با مردم است مطرح شد و مردم کردستان معترض بودند که در حوزه توسعه ارتباط روستایی در کردستان آنچه که باید اتفاق نیفتاده است و این موضوع را به اهل سنت انتصاب داده‌اند.

آذری جهرمی تصریح کرد: من با معاونین خود در کردستان حضور یافته و دلیل عقب افتادگی استان را توضیح دادم، در سیستان و بلوچستان با احداث یک دکل ارتباط می‌توان ۱۲ روستا را تحت پوشش قرار داد، اما در کردستان به ازای هر روستا به یک دکل نیاز داریم. چرا که فیبر نوری مدت‌هاست که در کردستان توسعه داده نشده است.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود در خصوص توسعه ارتباط روستایی آمار‌ها با واقعیت متفاوت است می‌توان گفت که این موضوع قابل ارزیابی است و می‌توان از روستا‌هایی که وزارتخانه اعلام کرده است توسعه ارتباط روستایی در آن‌ها انجام شده است سوال کرد که آیا از امکانات آن نیز بهره‌مند شده‌اند. اینکه اکنون مردم پس از برقراری اینترنت نسل سوم در برخی مناطق انتظار نسل چهارم اینترنت را دارند مطالبه صحیحی است و وزارتخانه تلاش خود را با بهره گیری از ظرفیت‌ها در این زمینه خواهد کرد.

آذری جهرمی تاکید کرد: تاکنون ۴۹۰۰ کیلومتر فیبر نوری به استان‌های متفاوت برای توسعه زیرساخت‌های ارتباط روستایی ابلاغ شده است و به طور کلی از ۴۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار که در برنامه ششم توسعه وزارتخانه مکلف شده است ۹۰ درصد آن‌ها را توسعه ارتباطی دهد ۷۲ درصد توسعه ارتباطی محقق شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار