افتتاح اداره امور کنسولی دانشجویان خارجی در ۱۵ استان

مدیرکل امور دانشجویان بین الملل وزارت علوم در قزوین گفت : تاکنون اداره امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی در ۱۵ دانشگاه کشور راه اندازی شده است.

علیزاده مدیرکل امور دانشجویان بین الملل وزارت علوم و تحقیقات در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، گفت: اداره امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی در استان‌هایی که بیش از ۲۰۰ دانشجوی خارجی داشته باشند، تاسیس می‌شود که تا کنون در ۱۵ استان افتتاح شده است و در آینده نزدیک در ۲ استان دیگر هم به بهره برداری می‌رسد.

علیزاده که برای افتتاح اداره امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه‌های استان به قزوین سفر کرده است افزود: با افتتاح اداره امور کنسولی خدمات به دانشجویان خارجی استان تسهیل و با سرعت بیشتری ارائه می‌شود و نیازی به رفت و آمد به تهران نیست.

علیزاده اضافه کرد: در حال حاضر ۲۸ هزار دانشجو خارجی در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، ۸ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد و ۳ هزار دانشجو در دانشگاه ها‌ی تحت پوشش وزارت بهداشت در کشور پذیرش شده اند.

به گفته مدیرکل امور دانشجویان بین الملل وزارت علوم، پذیرش دانشجوی خارجی در کشور نشانه بلوغ و سرآمدی نظام آموزشی عالی است که می‌تواند در مسیر دیپلماسی علمی گام بردارد.

نائینی، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین هم گفت: هزار و ۲۵۰ دانشجوی غیر ایرانی در مرکز آموزش زبان فارسی و مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترای این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: دانشجویان غیر ایرانی از ۱۹ کشور از جمله لبنان، فلسطین، چین، عراق، اروپا و آفریقا برای ادامه تحصیل به این دانشگاه آمده اند.

نائینی گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین از سال ۱۳۷۱ دانشجوی خارجی پذیرش کرده است.
انتهای پیام/

اداره امور کنسولی دانشجویان خارجی در قزوین افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار