رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح کرد؛

بازگشت هزاران میلیارد تومان از اموال به سرقت رفته فرهنگیان/ ۴۰ نفر از افراد در زندان به‌سر می‌برند

هزاران میلیارد تومان از اموال به سرقت رفته صندوق ذخیره فرهنگیان برگشت داده شدرئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه ۴۰ نفر در جریان این پرونده هم‌اینک در زندان به‌سر می‌برند گفت: هزاران میلیارد تومان از اموال به سرقت رفته صندوق برگشت داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ،جبار کوچکی‌نژاد رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: بیش از ۴۰ نفر در جریان انجام تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان هم‌اکنون در زندان به سر می‌برند و هزاران میلیارد تومان از اموال به سرقت رفته فرهنگیان نیز به صاحبانش برگشت داده شده است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه تحقیقات گسترده این هیئت برای روشن شدن موضوع به مدت یکسال ادامه داشته است عنوان کرد: اخیراً نیز اقوام نزدیک یکی از وزرا نیز در رابطه با همین پرونده تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان دستگیر شده است.

کوچکی‌نژاد هدر رفتن هزاران میلیارد تومان از منابع فرهنگیان به بانک سرمایه و شرکت‌های سرمایه‌گذاری را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: بیش از ۴۰ نفر از افرادی که در سطوح بالایی بوده و بسیار قدرتمند نیز بودند در جریان تحقیقات هیئت تحقیق و تفحص مجلس از این صندوق در زندان به‌سر می‌برند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تطمیع و تهدید نیرو‌های هیئت تحقیق و تفحص مجلس توسط برخی از متهمان پرونده اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان سخن گفت و ابراز داشت: با تمام مشکلات و موانعی که وجود داشت این هیئت توانست مأموریت خود را به خوبی انجام دهد.

اگر قوه قضائیه پرونده را کالبد شکافی کند بسیاری در استان‌ها هم باید به زندان بروند

وی طرح این موضوع که اختلاسی در صندوق ذخیره فرهنگیان انجام نشده و موضوع تنها یک انحراف مالی بوده را از سوی برخی به شدت مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت: به اعتقاد بنده قوه قضائیه اگر به دقت پرونده مذکور را کالبد شکافی کند بسیاری در استان‌ها هم باید به زندان بروند.

نماینده مردم رشت در مجلس اصلاح و بازنگری در تشکیلات سازمانی صندوق ذخیره فرهنگیان را لازم و ضروری خواند و بیان داشت: قصد داریم ساز و کار صندوق را به شکلی طراحی و اجرایی کنیم که مدیریت آن تنها در دستان فرهنگیان باشد و توسط خود آنان به صورت هیئت مدیره اداره شود.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۶:۴۳ ۰۶ تير ۱۳۹۸
من دارم بازنشست ميشم از ساليكه صندوق داير شد عضو بودم يعنى حدود ٢٥-٢٤ ساله كه عضو صندوقم و دلم به اين پس اندازم خوشه بعد ٣٠ سال زحمت دلسوزانه و صادقانه. آيا پول من و امثال من خوردن داره!؟