عباسی در جمع خبرنگاران:

سوال از وزرا در روزهای سه‌شنبه برگزار خواهد شد/ رئیس‌جمهور و وزرا باید مرداد ماه گزارش عملکرد خود را ارائه دهند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به تشریح مصوبات آخرین جلسه هیئت رئیسه مجلس پرداخت.


سوال از وزرا در روزهای سه‌شنبه برگزار خواهد شد / کمیسیون‌ها در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه جلسه رسمی خواهند داشتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسدلله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی عصر امروز( دوشنبه ۲۷ خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه روز گذشته هیئت رئیسه، اظهار کرد: در این جلسه قرار شد که ماده ۲۳۵ آئین نامه داخلی مجلس را اجرایی کنیم که بر اساس آن رئیس جمهور و وزرای دولت در مرداد ماه هر سال باید عملکرد سال گذشته خود و برنامه آینده‌شان را به مجلس ارائه کنند.

وی افزود: از آنجایی که قالب مشخصی برای این مسئله وجود نداشت، در جلسه روز گذشته تصمیم گرفتیم که دبیرخانه‌ای در هیئت رئیسه برای رسیدگی به این موضوع راه اندازی شود.

عباسی تصریح کرد: در هفته‌های گذشته مجلس جلساتی برای بررسی بخش صنعت و مسکن برگزار کرد و هیئت رئیسه تصمیم گرفت که در تیر ماه جلسه‌ای برای بررسی وضعیت کشاورزی و تولیدات و نحوه توزیع محصولات و قیمت گذاری آن جلساتی برگزار کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: همچنین بند ۸ ماده ۲۲ آئین نامه داخلی مجلس قرار است بیشتر مورد توجه قرار گیرد و این ماده مربوط به آن است که اشخاصی که به دنبال این هستند که خارج از دستور گزارش‌هایی درباره وظایفشان در صحن بیان کنند، این امکان برایشان فراهم شود همچنین ماده ۳۶ آئین نامه داخلی و تبصره آن در جلسه روز گذشته هیئت رئیسه به تصویب رسید.

وی ادامه داد: روسای قوه مجریه و قضاییه در صورتی که بخواهند خارج از دستور گزارش‌هایی را در صحن علنی ارائه کنند، می‌توانند درخواست دهند تا این موضوع عملیاتی شود.

عباسی افزود: در حال حاضر رئیس قوه مقننه بر اساس اختیارات خود در برخی روز‌های هفته و خارج از دستور مطالبی را بیان می‌کند که بر اساس ماده مصوب روسای مجریه و قضاییه نیز می‌توانند این کار را انجام دهند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد، وظیفه مجلس این است که اهرم‌های نظارتی خود را تقویت کند و بر قیمت گذاری و کیفیت تولید کالا‌ها نظارت بیشتری داشته باشد، در جلسه روز گذشته درباره تخصیص ۱۴ میلیارد دلار به منظور توزیع کالا‌های اساسی مباحثی مطرح شد.

وی با اشاره به جلسات علنی مجلس و کمیسیون‌ها، گفت: با توجه به اینکه دوشنبه‌ها مجلس در صبح و عصر جلسه دارد، از این به بعد کمیسیون‌های تخصصی یکشنبه و سه‌شنبه‌ها تشکیل می‌دهد که این جلسات کاملا رسمی هستند و کمیسیون موظف است آن را برگزار کند.

عباسی گفت: از آنجایی که جلسات روز‌های یکشنبه با جلسه هیئت دولت تداخل دارد، اغلب سوالات از وزرا در سه‌شنبه‌ها برگزار خواهد شد و ما به دنبال این هستیم که اولویت‌های مختلف کشور را در نظر بگیریم و بنا بر ضرورت مسائل به صورت علنی یا غیرعلنی مورد بررسی قرار دهیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پایان گفت: مباحثی، چون وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و فضای مجازی نیز در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار