مدیرعامل ایران خودرو دیزل:

هیچ محدودیتی برای تولید انواع مینی بوس و اتوبوس نداریم/ اگر گفتیم که توان تولید نداریم، آنگاه اتوبوس‌های دست دوم وارد کنید

یونسیان گفت: هرزمان گفتیم قادر به تأمین نیاز اتوبوسرانی کشور نیستیم، آنگاه مدیران به فکر خرید اتوبوس‌های دسته دوم باشند.

هیچ محدودیتی برای تولید انواع مینی بوس و اتوبوس نداریم/ اگر گفتیم که توان تولید نداریم، آنگاه اتوبوس‌های دست دوم وارد کنیدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی یونسیان مدیرعامل ایران خودرو دیزل در آئین رونمایی از هزار دستگاه مینی بوس شهری کشور که امروز (دوشنبه بیست و هفتم خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس شعار امسال که سال رونق تولید است، توانستیم تعداد یک هزار دستگاه مینی بوس شهری را رونمایی کنیم که این دستاورد حاصل تفاهم‌نامه‌ای است که در سال گذشته امضاء شد.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: شرکت ایران خودرو دیزل با تعداد ۴ هزار و ۳۰۰ نفر نیرو ظرفیت تولید سالیانه ۵ هزار دستگاه مینی بوس را دارد و همچنین این امکان وجود دارد تا با برنامه ریزی دقیق ۲۵ هزار دستگاه کامیون را نیز تولید کنیم.

یونسیان ادامه داد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال رونق تولید نامیدند، انتظار داریم که شهرداری تهران به عنوان مشتری عمده ما، مساعدت و همکاری‌های لازم را برای استفاده حداکثری از تمام ظرفیت گروه خودروسازی ایران خودرو دیزل داشته باشد.

وی تأکید کرد: خریدار محصولات ما اشخاص نیستند و باید گفت مشتری عمده ما سازمان‌ها و نهاد‌هایی هستند که برای تأمین نیاز‌ها و استفاده از ظرفیت حداکثری شرکت ایران خودرو دیزل نیازمند مساعدت‌ها و برگزاری جلسات دوجانبه هستیم.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل افزود: اگر ما بتوانیم به اشتراک نظر‌های مناسب بین سازمان‌ها برسیم، می‌توانیم در مواردی که با محدودیت تأمین قطعات از خارج از کشور مواجه هستیم، آن را در داخل شرکت ایران خودرو دیزل تأمین کنیم و حال برای تولید موارد و موضوعاتی که در دسترس نیستند، باید حمایت همه جانبه نهاد‌ها و ارگان‌های مرتبط را جلب کنیم.

یونسیان تأکید کرد: اگر نقدینگی موردنیاز شرکت ایران خودرو دیزل برای خرید قطعات مورد نیاز تأمین شود، باید بگویم هیچگونه محدودیتی در تولید انواع مینی بوس وجود ندارد و ما می‌توانیم با تمام ظرفیت کار کنیم.

وی با اشاره به طرح ورود اتوبوس‌های دست دوم به ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: همکاران و مسئولان بیایند به ما تعداد دستگاه اتوبوس و مینی بوس مورد نیاز خود را اعلام کنند و اگر ما دستمان را بالا بردیم و اعلام کردیم، نمی‌توانیم تولید کنیم، آنگاه به فکر خرید و وارد کردن اتوبوس‌های دست دوم باشند.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل افزود: مطرح کردن بحث ورود اتوبوس‌های دست دوم به ناوگان حمل و نقل عمومی به این معناست که ما ظرفیت و توانمندی داخلی خود را نادیده گرفته‌ایم.

یونسیان اظهار کرد: تجربه‌های گذشته به ما نشان می‌دهد که می‌توانیم در صورت نبود مشکلات مالی روزانه تا ۲۰ دستگاه اتوبوس را نیز تولید کنیم که متأسفانه به علت برخی از محدودیت‌ها، دیگر شاهد استفاده از این ظرفیت نیستیم.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، بحث نوسازی اتوبوس‌های فرسوده است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در این باره ادامه داد: اتوبوس‌های فرسوده با هزینه‌های بسیار سنگینی در حال خدمت رسانی در ناوگان حمل و نقل عمومی هستند که در کنار این هزینه‌های سنگین بار آلودگی بسیار زیادی را به شهر‌ها تحمیل می‌کنند و اگر هزینه‌هایی که صرف نگهداری خودرو‌های فرسوده می‌شود، در بحث نوسازی آن‌ها هزینه شود، ما زودتر می‌توانیم به اهداف خود برسیم.

یونسیان گفت: در بحث اتوبوس و مینی بوس‌های داخلی، ملزم به استفاده از موتور‌های یورو ۴ هستیم که شرکت ملی استاندارد ما را به سمت استفاده از موتور‌های یورو ۴ هدایت کرده است، اما باید گفت برای استفاده و سفارش گذاری این دسته از موتور‌ها نیاز به نقدینگی قابل توجهی است که باید بگویم آخرین خرید ما ۴۰۰ موتور بوده است.

وی ادامه داد: اگر نقدینگی تأمین شود دیگر خرید ما به صورت سکه‌ای نیست که در یک برهه از زمان خرید انجام شود و تا چند ماه سال ما درخواست خرید نداشته باشیم؛ لذا درخواست من از مدیران و مسئولان این است که به خاطر اشتغال کارگران این واحد تولیدی و رونق تولید بحث تأمین مالی موردنیاز برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هرچه سریعتر انجام شود.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل تأکید کرد: زمانی که ما با مشکل نقدینگی مواجه هستیم، تأکید ما به بازسازی اتوبوس‌های موجود در ناوگان حمل و نقل است که هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس فرسوده، مبلغی بالغ بر یک پنجم هزینه تولید و یا خرید اتوبوس نو است.

یونسیان تصریح کرد: برای رونق تولید نیاز به برگزاری جلسات همفکری متعدد با مسئولان و مدیران ذی‌ربط است و درخواست من این است که در کنار برگزاری جلسات همفکری و هم اندیشی، تعیین تکلیف طلب گروه ایران خودرو دیزل نیز مشخص شود تا بتوانیم با دریافت گوشه‌ای از مطالبات به اشتغال کارگران این واحد تولیدی در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کمک قابل توجهی کرده باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
وارذات اتوبوس دست دوم توهین به ملته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
خیلی عجیبه تا کسی ‍‍‍میخواد مشکل مردم رو حل کنه حتی با خرید خودروی دست دوم این ایران خودرو داد و هوارش بالاست که من هستم
چرا تولید نمیکنی تا بعد بیان ازت بخرن به جلو جلو ‍‍خوردن پول مردم بدجوری عادت کردی
آخرین اخبار