جمالی نژاد مطرح کرد؛

مشکل نقدینگی نوسازی اتوبوسرانی با ظرفیت‌های قانونی حل می‌شود

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: در بحث نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، می‌توان مشکل نقدینگی را از محل تبصره‌ها و ظرفیت‌های قانونی برطرف کرد.

مشکل نقدینگی نوسازی اتوبوسرانی با ظرفیت‌های قانونی حل می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مراسم رونمایی و واگذاری از یک هزار دستگاه مینی بوس شهری که امروز (دوشنبه بیست و هفتم خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: مشکل آلودگی و ترافیک شهری جزء یکی از مشکلات و معضلات شهر‌ها است، لذا راهکار‌های متفاوتی را برای کاهش آلودگی هوا مانند روز پاک اجرا کردیم.

وی افزود: ما مردم را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تشویق می‌کنیم، اما مدیریت شهری فعلی در این مدت اقدام موثری برای ترقیب شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نکرده است، لذا وظیفه ماست که بستر را برای استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم کنیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ما به شهروندان می‌گوییم که از خودرو شخصی خود استفاده نکنند، اما برای آن‌ها اتوبوس‌هایی در نظر نمی‌گیریم که باید گفت خوشبختانه طی چند سال اخیر اقدامات خوبی برای استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است.

جمالی نژاد با بیان اینکه بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اقدامات مفیدی بود که در حوزه در اتوبوسرانی صورت گرفت، تصریح کرد: با توجه به وجود ۲۳ هزار دستگاه اتوبوس در سطح پایتخت و فرسودگی بیش از ۶۰ درصد از این اتوبوس‌ها، باید این قبیل اقدامات در اولویت‌های کاری مدیران قرار گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای اتوبوس‌های فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی هم مشکلات بسیاری وجود دارد، به طوری که من زمانی که به دیگر استان‌های کشور سفر می‌کنم با این مشکل برخورد می‌کنم که بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی سایر استان‌ها نیز فرسوده هستند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بیان کرد: احساس می‌کنم وقتی شما در شرکت ایران خودرو دیزل تلاش می‌کنید، ما نیز باید در حوزه فعالیت خود تمام تلاشمان را بکنیم تا از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا گره به وجود آمده در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را باز کنیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ادامه داد: ما نیازمند برگزاری جلسات دو جانبه هستیم تا بتوانیم مشکلاتی که امروز از زبان مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در بحث اتوبوسرانی مطرح شد را بشنویم و برای حل آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

جمالی نژاد با اشاره به مشکلات مالی این بخش، گفت: در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، بخش نقدینگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید اعلام کنم با سیاست و تبصره‌هایی که در قانون وجود دارد، می‌توانیم شرکت ایران خودرو دیزل برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را تأمین کنیم تا نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوسرانی را سرعت بخشیم.

وی با بیان اینکه ۸۰ میلیون جمعیت داریم، اما متأسفانه بستر مناسب برای تأمین نیاز حمل و نقل عمومی این جمعیت را نداریم، افزود: حال باید کارشناسان شرکت ایران خودرو دیزل و کارشناسان ما با برگزاری جلسات متعدد به این موضوع ورود کنند و مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل عمومی را برطرف کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: رونمایی از یک هزار دستگاه مینی بوس امروز به همت شهرداری انجام شد، تا بتوانیم آلودگی هوا را در پایتخت و سایر استان‌ها کاهش دهیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تصریح کرد: بیشترین مشکلات در اتوبوسرانی مربوط به سیستم گرمایشی و سرمایشی اتوبوس هاست که امیدواریم بتوانیم در سال رونق تولید در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گام‌های موثری را برداریم، اما این نکته نباید فراموش شود که این امر نیاز به اهتمام ویژه‌ای از سوی مدیران و مسئولان ذی‌ربط دارد.

جمالی نژاد ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی در دستور کار ما قرار گرفت که باید بگویم هم در بحث تاکسی و هم در بحث اتوبوسرانی از سال گذشته وقفه‌هایی به وجود آمد که سرعت نوسازی تاکسی و اتوبوس را به طور چشمگیری کاهش داد و من امروز خوشحال هستم که با تمام محدودیت‌ها توانستیم یک هزار دستگاه مینی بوس را وارد چرخه ناوگان حمل و نقل کشوری کنیم.

وی تأکید کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته در شهر‌های کوچک نیاز ما به مینی بوس‌های شهری و آن هم به علت بافت استان‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار