پایه گذاری بنای "شهرِ گفتگو" در مشهد

با دعوت از شهرداران جهان اسلام، بنای "شهرِ گفتگو" در مشهد در دهه کرامت پایه‌گذاری می شود.

پایه گذاری بنای به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی زارعی رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: همه ما معترف هستیم مشهد شهری محلی، ملی و بین‌المللی است و سازوکاری که تعریف می‌شود باید در این حد و اندازه قرار گیرد. پس در دهه کرامت برنامه‌هایی تدارک دیده شده که در ۳ سطح بین‌المللی، ملی و شهری اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های بین‌المللی تدارک دیده شده برای دهه کرامت، بیان کرد: همایش شهرداران جهان اسلام برگزار خواهد شد و در این همایش شهرداران عتبات عالیات نجف، کربلا، بغداد، سامرا و برخی شهر‌های فارسی زبان و تمدنی مانند هرات، کراچی، لاهور، دمشق، بیروت، بلعلبک و ... دعوت شده‌اند.

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: در روز‌های ولادت امام رضا (ع) میزبان این شهرداران جهان اسلام در مشهد خواهیم بود و بنا داریم نام و نشان امام مهربانی را به عنوان بنای شهر گفتگو در مشهد پایه گذاری کنیم.

زارعی به کتابت و خوشنویسی احادیث رضوی اشاره کرد و توضیح داد: کتابت احادیث رضوی با حضور خطاطان مشهدی، استانی، ملی و بین المللی در قالبی فاخر صورت گیرد و با حضور مردم و خوشنویسان زبده خوشنویسی خواهد شد. البته برای مکان اجرای این مهم در حال مذاکره با آستان قدس رضوی هستیم و به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ۱۷ دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، اظهار کرد: در طول برگزاری این جشنواره آثار متنوعی تولید شده که فرصت اکران برای این آثار فراهم نشده است.

 رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: پس با در اختیار قرار گرفتن این آثار، بخشی از آن‌ها در دهه کرامت به اکران در می‌آید و گالری به وسعت شهر راه‌اندازی می‌شود.

زارعی خاطرنشان کرد: در حوزه بین‌الملل نیز این آثار به ۸ کشور جهان اسلام به نام امام رضا (ع) فرستاده و اکران می‌شود؛ کاری ویژه که تاکنون رخ نداده است.

وی در خصوص اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه کرامت در حوزه ملی گفت: دعوت از برخی چهره‌های ارزشمند و کسانی که در حوزه فرهنگ رضوی به مشهد خدمت کردند، در برنامه قرار دارد. به این منظور میهمانانی از شاهچراغ شیراز، حرم حضرت
عبدالعظیم حسنی در شهرری و حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در قم دعوت شده است.
 
انتهای پیام//ح.ص
 

برگزاری ۱۷ دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) تاکنون 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.