جزئیات قتل شیر محمدعلی در زندان بزرگ تهران/ دستور ویژه رئیس دستگاه قضا برای برخورد با متهمان و قصور احتمالی ماموران

سخنگوی قوه قضاییه جزئیات قتل علیرضا شیرمحمدعلی در زندان بزرگ تهران را تشریح کرد.

جزئیات قتل شیر محمدعلی در زندان بزرگ تهران/ دستور ویژه رئیس دستگاه قضا برای برخورد با متهمان و قصور احتمالی مامورانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی انتشار اطلاعیه روابط عمومی سازمان زندان‌ها در مورد علت کشته شدن یک زندانی در زندان تهران بزرگ، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در مورد حادثه زندان تهران بزرگ و قتل مرحوم علیرضا شیرمحمدعلی به بیان توضیحاتی پرداخت.

وی در ابتدای این توضیحات گفت: پرونده قتل مرحوم علیرضا شیرمحمدعلی با حساسیت و جدیت تمام توسط دادسرای عمومی و انقلاب رسیدگی و همانند برخی پرونده‌های ویژه دیگر با گذشت ۴۸ ساعت از وقوع قتل، تحقیقات دادسرایی آن انجام و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع و در دادگاه نیز به صورت ویژه و در حداقل زمان قانونی رسیدگی خواهد شد، این پرونده دو متهم دارد. متهم ردیف اول متهم به قتل عمدی و نیز متهم ردیف دوم، متهم به معاونت در قتل عمد است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: زندان تهران بزرگ، بزرگترین مجموعه ندامتگاهی کشور است که اکنون افزون بر ۱۲ هزار زندانی در آن نگهداری می‌شود و زندانیان این مجموعه در گروه‌های مختلف و با لحاظ تعداد زیاد اندرزگاه‌ها، طبقه‌بندی می‌شود. هم اکنون حدود ۱۳۰ زندانی امنیتی در اندرزگاه‌های ویژه زندانیان امنیتی این زندان نگهداری می‌شوند، که ۱۷ نفر از آن‌ها در یک اندرزگاه اختصاصی اقامت داشته که مرحوم علیرضا شیرمحمدعلی یکی از آن‌ها بوده و در مجاورت آن‌ها و به صورت مجزا دو زندانی دیگر که حدود یک سال و نیم قبل از زندان رجایی شهر به زندان تهران بزرگ منتقل شده، اقامت داشته‌اند، که به صورت نوبه‌ای و مجزا از هواخوری مشترک استفاده می‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین با بیان اینکه مقتول در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ به بند امنیتی زندان تهران بزرگ منتقل و قاتل و همدست او از آبان ۱۳۹۶ در این زندان بوده‌اند اظهار داشت: در روز حادثه قاتل و همدست وی به جهت لزوم تعمیر سرویس بهداشتی محل اقامت آنان در هواخوری بوده و متهمان و محکومان امنیتی در اتاق‌های محل اقامت خویش بوده‌اند. همزمان با توزیع غذای زندانیان و باز شدن درب محل نگهداری قاتل و همدستش، آن‌ها به سمت اتاق زندانیان هجوم برده و با استفاده از تیزی دست‌ساز و قطعه‌ای از سرامیک سرویس بهداشتی در حال تعمیر، صدماتی را به مقتول وارد و وی را مضروب می‌کنند که پس از انتقال به بیمارستان مقتول فوت می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه در پایان تاکید کرد: علاوه بر رسیدگی ویژه به پرونده قتل، حسب دستور ریاست قوه قضاییه، مقرر شد هم از ناحیه سازمان زندان‌ها و هم از سوی دادستانی کل کشور دو تیم مجزا در مورد سهل‌انگاری یا قصور احتمالی ماموران مربوط، بررسی دقیق انجام داده و نتیجه به ایشان گزارش و در صورت محرز شدن تخلف یا جرم، برخورد قاطع و مناسب انجام پذیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۵ تير ۱۳۹۸
بايد ديد چه کساني از کشته شدن اين فرد سود ميبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
معلوم نیست چی یا کی پشت این قضیه بوده الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
اينا به همديگه هم رحم نميکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
خداوند به خانواده این جوان صبر عطا بفر ماید
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۹:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
بدون شک حتما توطئه ای پشت این قتل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۸:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
حالا کی بوده این بدبخت کشتنش
Iran (Islamic Republic of)
ف
۰۱:۰۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
همچینم میگید بدبخت،انگار بیگناه تو زندان بوده!!!
خبر رو با دقت بخونید،طرف تو زندان امنیتی بوده،یعنی دشمن ایران و نظام بوده!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
درود بر قوه قضاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
بايد معلوم بشه چرا کشتنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
اعدام
آخرین اخبار