هانت: ۱۵۰ درصد با اظهارات ترامپ علیه صادق خان موافق هستم

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس از لفاظی‌های اخیر دونالد ترامپ علیه صادق خان، شهردار لندن حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس از لفاظی‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه «صادق خان» شهردار لندن، حمایت کرد و گفت ۱۵۰ درصد با حرف‌های او موافق است.

هانت در نشستی با حضور خبرنگاران در واکنش به توییت اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه «صادق خان» گفت: ترامپ سبک خودش را دارد. من از آن الفاظ استفاده نمی‌کنم؛ اما بسیار ناامید کننده است که ما شهرداری برای لندن داریم که کاملا از کنترل جنایات مرتبط با حمل سلاح سرد (چاقو) ناکام مانده است و به جای اینکه بیشتر وقت خود را صرف امن‌تر کردن لندن کند، بیشتر وقتش را در عرصه سیاست می‌گذراند. در این مورد ۱۵۰ درصد با رئیس جمهور آمریکا موافق هستم.

«شورای مسلمانان انگلیس» از این اظهارات جرمی هانت انتقاد و اعلام کرد این نشان می‌دهد حزب محافظه کار با مشکل اسلام هراسی مواجه است.

پیش از این دونالد ترامپ به بهانه وقوع سه حمله با سلاح سرد در پایتخت انگلیس و کشته شدن چند نفر طی ۲۴ ساعت در حساب توییتر خود «صادق خان» را فاجعه خطاب کرد. وی در توییتر خود نوشت: لندن هرچه سریعتر به یک شهردار جدید نیاز دارد. صادق خان یک فاجعه است. او یک رسوایی ملی است که در حال تخریب شهر لندن است.

این در حالی است که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس از توهین‌های توئیتری دونالد ترامپ انتقاد کرد و گفت: کاملاً ناخوشایند است که ببینیم دونالد ترامپ از تراژدی کشته شدن مردم برای حمله به شهردار استفاده می‌کند. صادق خان به درستی از پلیس حمایت می‌کند تا کارشان را انجام دهند در حالیکه کیتی هاپکینز، خبرنگار انگلیسی سرگرم گسترش الفاظ نفرت انگیز و تفرقه‌افکنی است. آنها، در زمانی که لازم است گرد هم بیاییم، به دنبال تفرقه هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار