هشدار هواشناسی درخصوص وزش باد و برخاستن گرد و خاک در خوزستان

اداره کل هواشناسی استان خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای درخصوص وزش باد و برخاستن گرد و خاک در استان هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان خوزستان وزش باد قابل ملاحظه در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری سبب وقوع پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی در برخی نقاط استان می‌شود.

خروجی مدل‌های جهانی و منطقه‌ای نشان دهنده باد‌های قابل ملاحظه تا نسبتاً شدید همراه با تندباد لحظه‌ای در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه برای مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان و در روز پنجشنبه هفته جاری برای مناطق جنوب غربی و غرب است.

در روز‌های چهارشنبه، پنج شنبه جاری و ظهر جمعه شمال خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود در این ایام به ویژه روز چهارشنبه رخداد پدیده گرد وخاک و کاهش دید افقی به صورت موقت در مناطق مرکزی، جنوبی و غربی استان دور از انتظار نیست توصیه می‌شود به دلیل وزش باد‌های قابل ملاحظه تا نسبتاً شدید در این ایام و احتمال شکستن شاخه وبرگ درختان و قطعی برق، مسئولین محترم تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

امیدیه و آغاجاری با ۵۰ و ایذه با ۲۲ درجه سانتیگراد، به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان داشتند؛ حداکثر دمای اهواز در این مدت ۴۹ و حداقل ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

انتهای پیام/گ

پیش بینی گرد و غبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.