مقامات آمریکایی: کاخ سفید اسرائیل را به نشست بحرین دعوت نخواهد کرد

مقامات آمریکایی می‌گویند کاخ سفید تصمیم گرفته است هیچ یک از سران رژیم صهیونیستی را به نشست منامه دعوت نکند.

مقامات آمریکایی: کاخ سفید اسرائیل را به نشست بحرین دعوت نخواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اکسیوس، مقامات آمریکایی می‌گویند کاخ سفید تصمیم گرفته است هیچ یک از سران رژیم صهیونیستی را به نشست منامه دعوت نکند.

این در حالی است که پس از اعلام برگزاری این نشست، مقامات کاخ سفید گفتند از سران بلندپایه رژیم صهیونیستی برای حضور در آن دعوت خواهند کرد. حتی پس از آنکه فلسطینی‌ها تصمیم گرفتند نشست منامه را تحریم کنند، دولت ترامپ همچنان درصدد آن بود که از این رویداد برای ترویج عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس استفاده کند.

این گزارش می‌افزاید تصمیم واشنگتن یک گام بزرگ رو به عقب برای چشم انداز کاخ سفید درخصوص نشست بحرین محسوب می‌شود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز تایید کرد کاخ سفید تل آویو را در جریان تصمیم خود قرار داده است.

نشست منامه قرار است بیست و پنجم و بیست و ششم ماه جاری میلادی در منامه پایتخت بحرین، برگزار شود. این همایش به دعوت آمریکا و به منظور مقدمه چینی برای ارائه بخش اقتصادی طرحِ  به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» تشکیل می شود.

گروه‌های مختلف سیاسی و مقاومت فلسطین این نشست را تحریم کرده اند. لبنان و عراق نیز اعلام کرده اند د راین نشست ضدفلسطینی شرکت نخواهند کرد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز گفت بروکسل تنها یک مقام فنی را به این نشست خواهد فرستاد. موگرینی افزود راهکار اقتصادی بدون دستیابی به راه حل سیاسی برای حل مناقشه میان اسرائیل و فلسطینی‌ها نتیجه‌ای نخواهد داشت. او همچنین تاکید کرد موضع اتحادیه اروپا حمایت از راه حل دو دولت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
چون فقط و فقط یک گاوچران غرب وحشی میداند چگونه می تواند گاوهای شیرده را بدوشد....بنیامین نتانیاهو و صهیونیستها مهارت ترامپ و دامادش را ندارند.......
آخرین اخبار