فراهانی‌ها با تهدیدات نوین پدافند غیرعامل آشنا می‌شوند

دوره آموزشی آشنایی با تهدیدات نوین پدافند غیرعامل درفراهان برگزار می‌شود.

فراهانی‌ها با تهدیدات نوین پدافند غیرعامل آشنا می‌شوندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در جلسه شورای پدافند غیرعامل  شهرستان فراهان مصوب شد دوره آموزشی آشنایی با تهدیدات نوین پدافند غیرعامل در این شهرستان برگزار شود.

شناسایی تهدیدات آسیب‌ها در حوزه ماموریت هر دستگاه، معرفی رابط پدافند غیرعامل هر دستگاه، نصب تابلو‌های شنا ممنوع در بند‌های خاکی و سد‌ها، تحویل سم به دامداران جهت سمپاشی واحد‌های دامداری برای پیشگیری از انتقال بیماری‌ها به واحد‌ها، پیگیری جهت سوخت جایگزین در مواقع بحرانی و اضطراری نانوایی‌های سطح شهرستان از مهمترین مصوبات این جلسه در فراهان بود.

سجادی فرماندار شهرستان فراهان در حاشیه این جلسه درگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: با انجام یکسری اقدامات اولین جلسه کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان فراهان را با حضور مدیر کل محترم پدافند غیرعامل استانداری در سالن جلسات فرمانداری با حضور اعضا تشکیل دادیم و فضای خوبی را در واقع در دستور کار داشتیم.

فراهانی افزود: مصوبات خوبی در این جلسه داشتیم که انشالله پیگیری خواهیم کرد و با اجرای این مصوبات اهداف پدافند غیرعامل در سطح شهرستان انشاالله عملیاتی و اجرایی شود.

آشنایی نیرو‌های اداری فراهان با تهدیدات سایبری، زیستی و بیوتروریستم

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مصوبات این جلسه، آموزش نیرو‌های انسانی و اعضای شورای اداری شهرستان در ارتباط با بحث تهدیدات نوین مثل تهدیدات سایبری، زیستی و بیوتروریستم است که انشالله برنامه‌ریزی می‌کنیم این آموزش‌ها در طول سال در سطح شهرستان بر گزار شود.

فرماندار شهرستان فراهان ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات معرفی رابطین پدافند غیرعامل است که دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری اجرای مصوبات و پیگیری مسائل مرتبط با پدافند غیرعامل نماینده معرفی خواهند کرد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مسائلی که در این جلسه مطرح شد بحث سمپاشی واحد‌های دامی سطح شهرستان با توجه به بیماری‌هایی که اخیراً در سطح شهرستان مثل بیماری لمپی اسکین شایع شده است و در این جلسه مصوب کردیم که تجهیزات مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار داده شود تا از نقل و انتقال بیماری به درون واحد‌ها جلوگیری شود.

سجادی تصریح کرد: مصوبه دیگری که در بحث پدافندغیرعامل داشتیم تجهیز نانوایی‌های سطح شهر به سوخت دوم بود در مواقع اضطراری که برق یا گاز قطع شود دستگاه‌های تولید نان ما ممکن با مشکل روبرو نباشند و قرار شد که تسهیلاتی را پیش بینی و به نانوایی‌ها پرداخت کنی تا بتوانند سیستم دومی را برای خود خریداری کنند

جلسه شورای پدافند شهرستان فراهان به ریاست سجادی فرماندار و با حضور فراهانی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.