استراتژی جالب نساجی در انتخاب سرمربی؛ باتجربه، کم ریسک و مطمئن!

نگاهی به اسامی سرمربی‌های نساجی نشان می‌دهد مدیران این تیم سراغ گزینه‌هایی می‌روند که حداقل ماندن این تیم محبوب را در لیگ برتر تضمین کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،بررسی اولین حضور نساجی در لیگ برتر نشان می‌دهد که شاید انتقاد‌های زیادی به مالکان نساجی در مدیریت تیم و حواشی آن وارد باشد، اما در انتخاب سرمربی فوق العاده باهوش و زیرکانه اقدام می‌کنند و با وسواس خاصی به سراغ گزینه‌ها می‌روند.

قرمزپوشان در فصل ٩٧-٩٨ تاکتیک‌های دو مربی را تجربه کردند، نیم فصل اول جواد نکونام بالای سر تیم بود و نیم فصل دوم مجید جلالی.

هرچند نکونام در سرمربیگری بی تجربه بود، اما عملکرد تیم او نشان می‌داد که بسیار منسجم و از شکست متنفر است و با تحمل تنها یک شکست در ٦ ماهی که سرمربیگری تیم پر سر و صدا یعنی خونه به خونه را بر عهده داشت، به راحتی می‌شد فهمید که تفکرات او چقدر در تاکتیک دفاعی موفق آمیز بوده است.

جانشین نکونام در نیم فصل دوم مجید جلالی بود، مربی‌ای که در بیش از ١٢ تیم لیگ برتر تجربه مربیگری موفق داشت و سرنوشت تیم‌های وی در هیچ سالی به سقوط نیانجامید.

حالا هم دو گزینه مدنظر مدیران نساجی است:

یکی مهدی تارتار سرمربی سابق پارس جنوبی جم که خود این تیم را به لیگ برتر آورد و در فصل اول حضور در لیگ برتر تا کسب سهمیه آسیا فقط چند امتیاز فاصله داشت که دست بر قضا او و تیمش در دفاع سخت گیر و منسجم عمل می‌کنند.

دیگری رضا مهاجری، مربی فصل گذشته ماشین سازی که بررسی نتایج وی در پدیده و ماشین سازی نشان می‌دهد شاید در کسب پیروزی موفق نباشد، اما او استاد نباختن است و این مساله را با رکورد کسب ١٧ تساوی در فصل ٩٧-٩٨ با تیم تبریزی به خوبی ثابت کرد.

به نظر می‌رسد مالکان نساجی برای به خدمت گرفتن سرمربی برای تیم خود بسیار خوش سلیقه هستند و آن‌ها شاید برای قهرمانی بلندپروازی نکنند، اما با مربیان محافظه کار و مطمئن از منطقه خطر هم حسابی دوری می‌کنند.
انتهای پیام/س

گزینه‌های سرمربیگری نساجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.