استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

کتاب زندگینامه آیت الله بروجردی(ره) با عنوان دیباج

آیت‌الله علوی بروجردی گفت: این مرجع تقلید شیعیان دیدگاه و نظریه‌ای داشت و آن دیدگاه از داخل حوزه‌ها و جامعه شیعه گذشت و حتی به دنیای غیرمسلمان نیز کشیده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آیت‌الله سیدمحمد جواد علوی بروجردی استاد حوزه علمیه قم در نشست بررسی جایگاه اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی آیت‌الله بروجردی (ره) که در بیت این مرجع تقلید فقید شیعه برگزار شد گفت: تاکنون بیش از ۸۰ عنوان کتاب به صورت اختصاصی پیرامون آیت‌الله بروجردی نوشته شده است.

وی با اشاره به خصوصیات زندگی آیت‌الله بروجردی افزود: مراجعی مانند آیت‌الله صافی گلپایگانی به ابعاد زندگانی آیت‌الله بروجردی وارد شده و به صورت ویژه در مورد آن کتاب نوشتند و شمه‌ای از احوالات آن را بیان کردند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: مجموعه‌ای از مقاله‌ها و مصاحبه‌های منتشر شده در مطبوعات داخلی پیرامون آیت‌الله بروجردی جمع‌آوری شده است.

علوی بروجردی تصریح کرد: از آنجا که آیت‌الله بروجردی در سایر کشور‌های اسلامی از جمله مصر شناخته شده‌تر از ایران است، در دوران رحلت این مرجع تقلید مقاله‌هایی در روزنامه‌ها و مجله‌های مصری در مورد ارزیابی از حرکت او در جهت تقرایب مذاهب نوشته شده که حائز اهمیت است.

تولیت مسجد اعظم با بیان اینکه اگر بخواهیم در تاریخ معاصر شیعه را مورد ارزیابی قرار دهیم نمی‌توانیم از آیت‌الله بروجردی غفلت کنیم عنوان کرد: مشی آیت‌الله بروجردی فصل بزرگی از تاریخ معاصر ایران و مکتب شیعه است.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله بروجردی خاطرنشان کرد: این مرجع تقلید شیعیان دیدگاه و نظریه‌ای داشت که او را از سابقین و علمای پیش از خود ممتاز می‌کند و آن دیدگاه از داخل حوزه‌ها و جامعه شیعه گذشت و حتی به دنیای غیرمسلمان نیز کشیده شد.

انتهای پیام/الف

دیدگاه و تفکرات آیت‌الله بروجردی به خارج از مرز‌ها رسیده بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.