در کنفرانس خبری مشترک؛

معلم: خواستار تقابل نظامی بین سوریه و ترکیه نیستیم/ وانگ یی: ثبات در خاورمیانه باید حفظ شود

وزیر خارجه سوریه آنکارا را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرد، اما افزود دمشق خواستار درگیری با نیرو‌های ترکیه نیست.

سوریه: خواستار درگیری ارتش سوریه و ترکیه نیستیم، با تروریست‌ها می‌جنگیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در نشست مطبوعاتی مشترک با وانگ یی، همتای چینی خود در پکن بر مبارزه با گروه‌های تروریستی در استان ادلب این کشور تأکید کرد.

وزیر خارجه سوریه درباره اعتراض آنکارا به عملیات ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی در استان ادلب گفت: «ما به دنبال تقابل نظامی بین نیروهای سوریه و ترکیه نیستیم بلکه در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی در استان ادلب هستیم».

همزمان با آغاز عملیات آزادسازی استان ادلب ارتش  سوریه و پاکسازی گروه‌های تروریستی در این استان، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه از ایران و روسیه به عنوان تضمین کنندگان آتش بس خواست از حملات ارتش سوریه به نیرو‌های ترکیه جلوگیری کنند.

ولید معلم همچنین تأکید کرد: «ترکیه بخش‌هایی از خاک سوریه را اشغال کرده و گروه‌های تروریستی و جببه النصره نیز حمایت می‌کند».

وزیر خارجه چین نیز ضمن حمایت از توافق هسته‌ای با ایران درباره تحولات اخیر در خاورمیانه گفت: «ما سیاست‌های یک‌جانبه آمریکا را رد می‌کنیم».

وانگ یی همچنین افزود: «صلح و ثبات در خاورمیانه باید حفظ شود و ما از همه طرفها خواستار خویشتنداری هستیم».

وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به پیامدهای ناخواسته و غیرقابل‌کنترل اعزام نیروهای آمریکایی به خاورمیانه هشدار داد و از سوی دیگر اعلام کرد پکن از ایران می‌خواهد همچنان به تعهدات خود در برجام پایبند باشد و  همچنین نسبت به برهم‌زدن «خیلی ساده» برجام  هشدار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار