تحقق خرید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تنی گندم در خوزستان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور گفت: خرید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تنی گندم در خوزستان محقق شد.

خدا رحم امیری زاده مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابا اشاره به افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان خوزستانی گفت: خوشبختانه از ابتدای فصل خرید گندم دراستان خوزستان تا کنون موفق به خریداری ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم مرغوب و با کیفیت کشاورزان شده ایم که این میزان خرید در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۷۰ هزار تن رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به سرانه مصرف، سالیانه مقدار ۶۵۰ الی ۷۰۰ هزار تن از گندم تولید شده را برای تامین آرد و نان استان تخصیص می‌دهیم و مابقی گندم موجود با راهبری و هدایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در یک برنامه منظم به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها صادر می‌شود.

امیری زاده بیان داشت: استان خوزستان در خصوص فضای ذخیره سازی استاندارد گندم در شرایط خوبی قرار دارد و در حال حاضر با ظرفیت ذخیره سازی بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تنی در بخش دولتی و خصوصی توانسته نقش موثر خود را جهت خدمت رسانی به کشاورزان و مردم  ایران به نحو شایسته‌ای ایفا نماید.

این مقام مسئول در خصوص میزان همکاری و مشارکت بخش خصوصی در خرید گندم سال جاری اظهار کرد: در آخرین جلسات هماهنگی خرید گندم که با حضور مدیران کارخانجات و سیلو‌های بخش خصوصی برگزار گردید نظرات شفاف و واضح شرکت غله را برای چگونگی همکاری، مشارکت و حمایت دولت با بخش خصوصی مطرح و اعلام شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین آن‌ها که در راستای اهداف دولت و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران است، تکمیل ظرفیت سیلو‌های ملکی (دولتی) خواهد بود که بلافاصله پس از محقق شدن آن اقدامات لازم برای تکمیل و افزایش ظرفیت سیلو‌های بخش خصوصی نیز صورت خواهد پذیرفت.

خدارحم امیری زاده اذعان داشت: خرید با چنین سطحی در استان می‌تواند نوید یک سال خوب در جهت افزایش راندمان و عملکرد کارخانجات، سیلودارن و سایر مرتبطین داشته باشد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور تصریح کرد: نگاه این شرکت به بخش خصوصی حمایتی است و در این میان چگونگی تعامل و همکاری این بخش در خصوص میزان حمایت دولت تعیین کنند خواهد بود.

انتهای پیام/گ

افزایش خرید گندم از کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.