گود زورخانه مهمترین پایگاه افزایش اخلاق حرفه‌ای در ورزش است

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اهمیت ورزش در تامین سلامتی روح و جسم، گفت: گود زورخانه مهمترین پایگاه ترویج و آموزش اخلاق در ورزش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در دیدار با رئیس و اعضای هیات زورخانه‌ای و مدیرکل و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان که به مناسبت هفته نکوداشت ترویج مرام پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای انجام شد از ورزش به عنوان یک کار انسانی و اسلامی و یک تفریح سالم یاد کرد و بر حفاظت و مراقبت از جسم و روح با ورزش تاکید کرد.

وی یکی از دستاورد‌های ورزش را افزایش تمرکز دانست و اظهار داشت: امروز پرداختن به ورزش در دنیا باعث افتخار است و بنابراین اگر بخواهیم اقتدار خود را در دنیا افزایش دهیم باید بیشتر به میدان‌های ورزشی ورود پیدا کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی با تاکید بر مشارکت جوانان در ورزش، خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب ۴۱ مرتبه از جوانان نام برده شده که این امر لزوم فعالیت بیشتر ورزشکاران جوان را می‌طلبد.

وی همچنین لزوم تجدیدنظر و ارائه راهکار جدید و نوآوری در امور ورزش را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید ورزش نیز راه خود در این بیانیه که نقشه راه چهل ساله دوم انقلاب است پیدا کند.

وی لازمه گسترش اخلاق و معنویت را در پرداختن به ورزش‌های زورخانه‌ای دانست که پایه آن بر مبنای اخلاق حرفه‌ای است و افزود: گود زورخانه از مهمترین میدان‌های ورزشی است که می‌تواند به جوانان اخلاق را بیاموزد.

امام جمعه بجنورد وجود برخورد‌های نادرست در برخی میدان‌های ورزشی را ناشی از ضعیف بودن اخلاق در بین آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اداره ورزش و جوانان باید علاوه بر فعالیت فیزیکی به افزایش اخلاق و مفنویت نیز بیشتر توجه داشته باشد.

وی در عین حال مهمترین ویژگی دست اندرکاران ورزشی را در تجلی معنویت و اخلاق در ورزش دانست و تصریح کرد: باید مسائل اخلاقی و معنوی را در بین جوانان فرهنگ سازی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از ورزش و ارزش به عنوان دوگانه به هم‌پیوسته یاد کرد و افزود: باید میدان ورزش را با ارزش‌ها معطر کرده و روح و جان جوانان را زیباسازی کنیم.

رئیس هیات کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای خراسان شمالی نیز در این دیدار به تشریح برنامه‌های آیین هفته نکوداشت هفته ترویج مرام پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در استان پرداخت.

الیاس امیرآبادی گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده چند شهید و پیشکسوتان باستانی کار و دیدار با امام جمعه بجنورد و نماینده، ولی فقیه در استان را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

وی افزود: همچنین آیین نکوداشت هفته ترویج مرام پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نیز این هفته با حضور جمع زیادی از اعضای هیات، باستانی کاران و پیشکسوتان برگزار می‌شود.

امیرآبادی اهدای خون توسط جمعی از اعضای هیات، حضور در منازل خانواده‌های حاشیه شهر، شرکت جامعه ورزشی باستانی و بسیجیان ورزشکار در نماز جمعه را نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی لازم برای برگزاری همایش بزرگ ورزش صبحگاهی با حضور جامعه ورزشی باستانی کار استان نیز در پایان هفته در محل پارک شهربازی بجنورد صورت گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز با اشاره به برنامه‌های خوب هفته ترویج فرهنگ پهلو انی در استان، گفت: اتفاقات خوبی در ورزش استان در حال رخ دادن است.

کوروش بهادری افزود: تا کنون انتخابات مجامع تعداد زیادی از هیات‌های ورزشی برگزار شده و این هفته نیز انتخابات پنج هیات برگزار می‌شود.

انتهای پیام / م

گود زورخانه مهمترین پایگاه افزایش اخلاق حرفه‌ای در ورزش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.