آمریکا نخستین موشک مافوق صوت خود را آزمایش کرد

نیروی هوایی آمریکا از آزمایش موفقیت‌آمیز نخستین موشک مافوق صوت این کشور موسوم به ARRW در کالیفرنیا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،  نیروی هوایی آمریکا برای نخستین بار موشک مافوق صوت خود را سوار بر یک بمب افکن بی - ۵۲ به منظور ارزیابی کیفیت ایرودینامیک آن با موفقیت آزمایش کرد.

این موشک که در رقابت با سامانه‌های مافوق صوت چین و روسیه طراحی شده است از قابلیت شلیک مستقل برخوردار نیست.

نیروی هوایی آمریکا نخستین موشک مافوق صوت خود موسوم به ARRW را در پایگاه نیروی هوایی ادوادز در کالیفرنیا آزمایش کرد که شرکت لاکهید مارتین روز دوشنبه در نمایشگاه هوایی بین‌المللی ۲۰۱۹ خبر آن را اعلام کرد.

بنا بر گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، ویل روپر، معاون فن‌آوری و لجستیک نیروی هوایی آمریکا، اعلام کرد: با مجوز کنگره در حال استفاده از نمونه‌سازی سریع هستیم تا هرچه سریعتر از توانمندی استفاده از تسلیحات مافوق صوت در صحنه‌های نبرد برخوردار شویم.

این موشک زیر بال بمب افکن B-۵۲ Stratofortress آزمایش شد که سپس اوج گرفت و به مهندسان اجازه داد تا ویژگی‌های مختلف ایرودینامیک آن را ارزیابی کنند. پیش‌بینی می‌شود این موشک سال ۲۰۲۲ عملیاتی شود.

موشک مافوق صوت نوعی از موشک کروز است که می‌تواند با سرعت بیش از پنج برابر سرعت صوت (پنج ماخ) پرواز می‌کند. حال آنکه مسیر شلیک موشک‌های بالستیک قابل پیش‌بینی و هدفگیری آن‌ها آسانتر است.

بنا بر اعلام سی‌ان‌بی‌سی، آمریکا در تلاش برای رقابت با روسیه و چین در زمینه تولید سلاح‌های مافوق صوت است.  این شبکه اوایل ماه مارس سال ۲۰۱۸ به نقل از منابع آگاه از گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد روسیه موشکی مافوق صوت آزمایش کرده است.  چین نیز ماه اوت از آزمایش نخستین موشک مافوق صوت خود خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار