ارائه خدمات امدادی- حمایتی به بیش از ۵ میلیون مددجو/ راه اندازی سامانه جامع فرزند خواندگی

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر ۵میلیون و ۸۰۰هزار مددجو تحت پوشش خدمات این نهاد حمایتی- امدادی هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان در رشت گفت: در حال حاضر ۵میلیون و ۸۰۰هزار مددجو تحت پوشش این نهاد حمایتی- امدادی هستند و از این تعداد یک میلیون و ۴۵۰هزار نفر معلول جسمی، حرکتی و روانی مزمن اند.

وی، به پرداخت مستمری ماهانه به یک میلیون و ۵۰هزار خانوار مددجو اشاره کرد و افزود: از تیر ماه پارسال دریافتی خانوار‌ها براساس تعداد خانوار ۳برابر شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، از زیر پوشش قرار گرفتن ۴۵۰هزار خانوار دارای معلولیت‌های شدید بینایی، شنوایی، حرکتی و ذهنی خبر داد و گفت: ۲۵۰هزار زن سرپرست خانوار هم مددجوی سازمان بهزیستی هستند.

وحید قبادی دانا، با بیان اینکه فعالیت سازمان بهزیستی تنها بر محور حمایت نیست، افزود: بیشتر فعالیت این نهاد حمایتی بر محور کمک اجتماعی و توانبخشی استوار است.

وی، با اشاره به اینکه ۲۶هزار فرزند بی سرپرست و بد سرپرست مددجوی سازمان بهزیستی هستند، گفت: ۱۰هزار نفر در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و ۱۶هزار نفر نیز در خانواده‌های جایگزین هستند و دولت ماهانه مبالغی را به آن‌ها پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، راه اندازی سامانه جامع فرزند خواندگی را از برنامه‌های سازمان بهزیستی عنوان و تصریح کرد: امروز ثابت شده بستر خانواده برای فرزندان بهتر از مراکز نگهداری است.

همچنین در این دیدار، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان هم با اشاره به اینکه پیشگیری و توانبخشی ۲ بخش از کار توان فرسای سازمان بهزیستی است، گفت: یکی از مشکلات در موضوع پیشگیری نداشتن اطلاعات و آگاهی جامعه هدف این نهاد حمایتی است.

وی در ادامه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اجتماعی کشور به ویژه در گیلان را کاهش فرزندآوری دانست و افزود: اجرای طرح کنترل جمعیت ضربه سهمگینی به پیکر جامعه در سال‌های گذشته وارد کرد.


نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اگرچه سن امید افزایش یافته است، اما کاهش فرزند آوری موجب شده گیلان استان سالمند باشد.

آیت الله رسول فلاحتی، با اشاره به اینکه همیشه پیشگیری هزینه کمتری در مقایسه با درمان دارد، افزود: امروز نیازمند آگاهی بخشی و تبلیغات در زمینه فرزند آوری به ویژه در گیلان که حائز رتبه آخر در کشور است، داریم.

وی با اشاره به عملکرد بهزیستی گیلان، به کارگیری نیرو‌های با اراده، خلاق و صاحب طرح و اندیشه برای بهبود خدمات رسانی به مددجویان را خواستار شد.

 

انتهای پیام/م.ع

۵میلیون و ۸۰۰هزار مددجو تحت پوشش خدمات بهزیستی کشور هستند

برچسب ها: بهزیستی ، مددجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.