دو نفر از نزدیکان گوایدو به حیف و میل کمک‌های بشردوستانه متهم شدند

دو نفر از نمایندگان سرکرده مخالفان ونزوئلا به گرفتن کمک‌های مالی بشردوستانه از کلمبیا و آژانس پناهندگان سازمان ملل و صرف کردن آن‌ها برای خوشگذرانی متهم شده‌اند.

دو نفر از افراد گوایدو به اختلاس کمک‌های بشردوستانه متهم هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دو نفر از نمایندگان خوان گوایدو، سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا، متهم هستند کمک‌های مالی بشردوستانه‌ای را که از سوی کلمبیا و آژانس پناهندگان سازمان ملل به این کشور ارسال شده بود، حیف و میل کرده‌اند.

«ونزوئلا آنالیز» به نقل از دادگاه عالی این کشور با اعلام این خبر نوشت «روسانا باررا» و «کوین روجاس» از اعضای حزب گوایدو، مسئولیت نظارت بر ارسال کمک‌های بشردوستانه از شهر مرزی کوکات کلمبیا را بر عهده داشتند. این دو نفر به مشارکت در یک برنامه دقیق برای اخاذی از دولت کلمبیا و آژانس پناهندگان سازمان ملل متهم شده‌اند.

این دو نماینده گوایدو همچنین متهم شده اند با عواملی، چون به دست آوردن ده‌ها هزار دلار پول و صرف کردن آن در رستوران‌ها، مراکز خرید و هتل‌های لوکس تعداد سربازان تحت اختیار خود را افزایش داده اند. از دیگر اتهامات این دو نفر تلاش برای ساماندهی برنامه شام به منظور جمع‌آوری کمک مالی برای مهاجران در یک رستوران منحصر به فرد در بوگوتا، پایتخت کلمبیا، است که قصد داشتند خود را در آن میهمانی سفیر گوایدو جا بزنند.

بنا بر گزارش «ونزوئلا آنالیز»، مقامات کلمبیایی سرانجام به تخلفات باررا و روجاس پی برده و به گوایدو اطلاع دادند؛ اما گفته می‌شود هیچ پاسخی در این خصوص از سوی سرکرده مخالفان ونزوئلا دریافت نکردند. به گفته همین گزارش، ۶۰ درصد کمک‌های غذایی از سوی کشور‌های حامی گوایدو به سبب نظارت‌های این دو نفر فاسد شدند.

واکنش گوایدو به این اتهامات تنها این جمله بوده است که «فساد را تحمل نخواهد کرد» و از نماینده خود درکلمبیا خواسته است به این موضوع رسیدگی کند. با این حال به نظر نمی‌رسد این اقدامات بتواند محبوبیت او را در میان طرفدارانش افزایش دهد. نظرسنجی که در ماه جاری (ژوئن) «داتینکُرپ» انجام داد نشان می‌دهد محبوبیت گوایدو از ۴۹ درصد در ماه فوریه به ۳۶ درصد کاهش یافته است.

مناقشات در ونزوئلا پس از آن بالا گرفت که گوایدو در ماه ژانویه سال جاری میلادی خود را «رئیس‌جمهور موقت» ونزوئلا خواند و بلافاصله آمریکا و گروهی از متحدان این کشور در اقدامی غیرقانونی گوایدو، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار