گردشگری، صنعتی اشتغالزا

رئیس کمیسیون گردشگری واموراقتصادی شورای اسلامی شهراصفهان گفت:صنعت گردشگری صنعتی است اشتغالزا وباتوجه به نیاز به سرمایه گذاری محدود متزلزل وشکننده است و با کوچکترین مانع وتهدید زحمات فعالان ومتخصصان این صنعت از بین می رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نصیرملت رئیس کمیسیون گردشگری واموراقتصادی شورای اسلامی شهراصفهان امروز در نشست اجلاس روسای کمیسیون های گردشگری شوراهای اسلامی مراکز استانهاگفت: در این نشست مدیریت‌های شهری سراسرکشور فرصت‌های مشترک برای گسترش گردشگری داخلی وخارجی را شناسایی و با چاره اندیشی، موانع پیش روی گردشگری را پیش بینی می‌کنند.

نصیرملت اهداف گردشگری پایدار را اصلاح کیفیت زندگی جامعه کشور میزبان، تعیین تجارب کیفی برای گردشگران وحفاظت از محیط زیست بیان کرد و افزود:هدف گذاری و برنامه ریزی برای جذب گردشگر براساس فرهنگ و زیر ساخت از مهمترین گام‌های ایجادگردشگری پایدار برای هرشهر است.

وی مهمترین هدف برگزاری این نشست را هم اندیشی وهم افزایی برای شناسایی فرصت‌ها، تهدید‌ها وموانع ورفع آن برای توسعه گردشگری دانست وگفت: صنعت گردشگری صنعتی است اشتغالزا وباتوجه به تیاز به سرمایه گذاری محدود متزلزل وشکننده است و با کوچکترین مانع وتهدید زحمات فعالان ومتخصصان این صنعت از بین می‌رود.

نصیر ملت تغییر مسیرحرکت واستفاده به موقع از ابزار وامکانات موجودحوزه گردشگری با توجه به شرایط حاکم درکشور را مهمترین راهکار رونق اقتصادکشور دانست.

وی گفت: یک یازدهم مشاغل دنیا درحوزه گردشگری است وده درصد تولید ناخالص جهانی سهم صنعت گردشگری است که باید به این صنعت بیش از پیش توجه شود.

در این نشست دوروزه تفاهم نامه همکاری مشترک بین کمیسیون‌های گردشگری کلانشهر‌ها ومراکز استان‌های کشوربه منظور توسعه گردشگری وبهره مندی از منفع اقتصادی واجتماعی وفرهنگی امضا می‌شود.

انتهای پیام/م

 

آغاز اجلاس روسای کمیسیون های گردشگری شوراهای اسلامی مراکز استانها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.