فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد

جمع آوری ۲۳ هزار معتادان محله‌های شوش، هرندی، مولوی و دروازه غار

سردار رحیمی از جمع آوری و ساماندهی ۲۳ هزار معتاد متجاهر طی عملیات‌های مکرر نیروی انتظامی طی ۱۳۹ روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در همایش مشارکت‌های مردمی در حوزه اعتیاد که امروز (سه‌شنبه بیست و هشتم خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انتظامی از ۱۳۹ روز گذشته اقدام به پاکسازی مناطق شوش، هرندی، مولوی و دروازه غار کرده است.

وی افزود: این مناطق که تا شعاع ۲۶ کیلومتری سال‌های سال آلوده به معتادان بودند، هم اکنون پاکسازی شده اند.

رحیمی گفت: بیش از ۳۰۰ هزار نفر در مناطق مذکور سکونت دارند که پس از پاکسازی فعالیت بسیاری از اماکن از جمله مساجد، کتابخانه‌ها و پارک‌ها از سر گرفته شد.

وی بیان کرد: ۲۳ هزار معتاد طی عملیات‌های مکرر نیروی انتظامی جمع آوری و دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران تصریح کرد: در ۴۸ ساعت گذشته طرح جمع آوری و دستگیری معتادان در محله فرحزاد را آغاز کردیم، همچنین کار اطلاعاتی چند نقطه دیگر شهر تهران در حال انجام است.

وی افزود: سال ۹۸ را سال پاکسازی کامل پایتخت از معتادان نامگذاری کرده ایم.

سردار رحیمی گفت: حدود ۱۵۰۰ معتاد بالای ۶۵ سال و ۵۰۰ معتاد زیر ۱۷ سال در تهران داریم که تاکنون وضعیت پاکسازی و درمانی آن‌ها حل نشده است و از ستاد مبارزه با موادمخدر در خواست پیگیری این موضوع را داریم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در ادامه بیان کرد: عدم پذیرش ۲ هزار معتاد دارای منع پذیرش و نبود ظرفیت در ۱۶ مرکز نگهداری برای این افراد از چالش‌های مهم در پیشگیری از اعتیاد است.

وی افزود: ۲۰ واحد از خانه‌هایی که سال‌های سال محل تزریق و تجمع معتادان بودند، پلمب شدند.

سردار رحیمی گفت: متاسفانه ۱۲ مرکز دی آی سی در این محله‌ها وجود دارد که باید این مراکز را به حاشیه شهر هدایت کنیم، چراکه معتادان به بهانه درمان در آن مکان‌ها تجمع می‌کنند.

وی ادامه داد: بر عهدی که بسته ایم ایستاده ایم. توقع داریم که نیروی انتظامی که خود نوک عملیات است، حمایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
باسلام وتشکر ازبرادران نیروی انتظامی چه فایده اصلااین معتادان وجمع میکنید که چی بشه دومرتبه برمیگردند کاش دولت محترم اینها رو کلا ازبین ببره یابه جزیره ی دور ارجاع بده سالهاست معتادها رو میبینیم وهیچ حرکتی نشده زشت تر از همه ی اینها خانوم های زشت وسیاه ولاغری هستند که کنار پیاده رو ها ولو شدند وچه قدر نازیباست این لحظات دیدنی ونگاههایی که نشان از تاسف داره چهره شهر زشت وادمیزاد وقتی زن معتاد ونکاه میکنه به عمق الودگی هم فکر میکنه که چه قدر این قشر وحشتناک هستند واقعا شررررم بر زن معتاد باااااد وقتی خیابون میرم دلم نمیخواد اصلاببینم این منظره ی چندش
آخرین اخبار