تغییر کاربری اراضی در روستا‌ها باید رصد شود

رئیس کل دادگستری گیلان از دهیاران خواست تا تغییر کاربری اراضی در روستا‌ها را رصد کرده و تخلفات را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری گیلان در همایش حفظ حقوق بیت المال در لاهیجان با بیان نقش دهیاری‌ها در حفظ حقوق عامه گفت: دهیاران و مسئولان محلی باید با دقت و حساسیت تغییر کاربری اراضی در روستا‌ها را رصد کرده و تخلفات را به مراجع رسیدگی اعلام کنند.

وی، با بیان اینکه امروزه حساسیت و دقت بیشتری در بین مدیران استان در زمینه حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی دیده می‌شود، افزود: این حساسیت باید با فرهنگ سازی و تغییر نگرش همراه باشد.

رئیس کل دادگستری گیلان، با اشاره به اینکه کشور‌های توسعه یافته و مترقی همراه با توسعه صنعت و تکنولوژی به حفظ منابع طبیعی خود نیز اهتمام ویژه دارند، گفت: مردم در آن جوامع پذیرفته اند که در قبال طبیعت مسئول هستند و بخش بزرگی از نگهداری طبیعت با مشارکت مردم صورت می‌گیرد.

احمد سیاوش پور افزود: همه طرح‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در گیلان باید با طبیعت سازگار باشد و با برخورداری از پیوست زیست محیطی، به حفظ منابع طبیعی استان کمک کند.

وی، به تصویب شیوه نامه احیای آب بندان‌ها و ساماندهی رودخانه‌ها و شیوه نامه ساماندهی و بهره برداری از سواحل و شناگاه‌ها با همکاری استانداری گیلان و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی اشاره کرد و آن را گامی در راستای حفظ حقوق عامه در استان بر شمرد.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین با اشاره به نقش موثر طرح هادی در بهبود وضعیت روستا‌ها خواستار تشکیل جلساتی مستمر با حضور مسئولان قضایی هر شهرستان، فرمانداران و دهیاران هر بخش شد تا با طرح پیشنهاد‌های سازنده، مشکلات و موضوعات خود را به طور مستقیم با مسئولان مطرح کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

لزوم رصد تغییر کاربری اراضی در روستا‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.