چادر مسافرتی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

با فرارسیدن تابستان بازار مسافرت و طبیعت‌گردی داغ می‌شود. چادر مسافرتی یکی از گزینه‌هایی است که ایرانی‌های زیادی از آن برای سفرهایشان استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  فارغ از این‌که طبیعت‌گرد‌ها برای اسکان نیاز حتمی به چادر دارند. بسیاری از خانواده‌های ایرانی نیز برای کاهش هزینه سفرشان و مسافرت اقتصادی چادر را به‌عنوان یکی از گزینه‌هایشان درنظر می‌گیرند. در این مطلب به شما می‌گوییم که چگونه مناسب‌ترین چادر را انتخاب کنید.

چادرمسافرتی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟


بیشتربخوانید: قیمت تمام شده بیمه آتش سوزی چقدر است؟


ظرفیت چادر
یکی از مهمترین فاکتور‌هایی که باید برای خرید چادر مسافرتی درنظر داشته باشید، ظرفیت آن است. اگر قصد خرید چادری با ظرفیت ٥نفر را دارید، حتما چادری با ظرفیت ٦نفر تهیه کنید، چون وسایل همراه شما یقینا به اندازه یک‌نفر فضا نیاز دارند و مطمئن باشید که این فضای اضافه هیچ‌وقت بلااستفاده نخواهد ماند. ظرفیت هر چادر نسبت به فضای کف آن درنظر گرفته می‌شود و برای خوابیدن هر نفر با کیسه خواب استاندارد درنظر گرفته شده و هرگز مثل اتاق خواب فضای اضافی نخواهید داشت.

ضخامت چادر
بسیاری از چادر‌ها با دیواره‌های نازکی به باریکی یک برگ کاغذ از هم جدا شده‌اند، بنابراین برای حفظ حریم خصوصی خانواده همیشه سعی کنید به ضخامت این دیواره‌ها توجه کافی داشته باشید. این مسأله یعنی حفظ حریم خصوصی شما هنگام سفر‌های گروهی یا استفاده از کمپ‌های عمومی واقعا برای شما بسیار پراهمیت خواهد بود و شاید گاهی هم دردسرساز باشد. به هرحال قبل از انتخاب چادر سفر، خودتان از فروشنده بخواهید تا نمونه‌ای بازشده از آن مدل را به شما نشان دهد تا از ضخامت دیواره‌های آن کاملا مطمئن شوید.

سهولت نصب
بیشتر چادر‌های مسافرتی خانوادگی دارای لوازم جانبی زیادی مثل میز، صندلی و به‌خصوص میله‌های نگهدارنده چادر هستند، اما استفاده از این وسایل نیازمند تمرکز یا دانستن قوانین خاصی نیست. با این امتیاز هرچه نصب چادر ساده‌تر باشد، شرایط بهتری برای شما فراهم خواهد شد.

وسایل جانبی و میله‌های نگهدارنده
میله‌ها و لوازم جانبی چادر‌ها اصلی‌ترین اجزای آن هستند، بنابراین استقامت این وسایل و طول عمر آن‌ها باعث بهبود کیفیت چادر می‌شود. پس هنگامی که برای خرید چادر سفری به فروشگاه رفته‌اید، ابتدا به لوازم جانبی و خدمات پس از فروش این وسیله توجه کنید تا اگر یکی از این وسیله‌ها، میله‌ها و بست‌ها خسارت دید، بتوانید به سادگی آن را تعویض یا تعمیر کنید.

ارتفاع چادر
حتما به ارتفاع چادری که می‌خواهید آن را بخرید، اهمیت دهید. ایستادن راحت هنگام راه‌رفتن در داخل چادر از مزیت‌های چادر‌های مسافرتی برای شما و خانواده شماست. پس همیشه هنگام خرید سعی کنید چادر‌هایی که حداقل ١٧٠سانتی‌متر ارتفاع دارند، انتخاب کنید؛ چون این ارتفاع در واقع حد معمول برای ایستادن است، البته اگر شما جزو بلندقد‌ها نیستید.

اندازه چادرهنگام جمع‌شدن کامل
فضای داخل صندوق عقب خودرو یا باربند آن همیشه جای نگرانی شما هنگام سفر‌های خانوادگی بوده و هست، چون در این‌گونه سفر‌ها که قصد استفاده از چادر را دارید، مجبورید مقداری از فضای داخل صندوق یا باربند خودرو را به چادر سفر خودتان اختصاص دهید، بنابراین باید متناسب‌ترین چادر را هنگام خرید انتخاب کنید تا در آن دچار مشکل کمبود جا نشوید.

جنس چادر
آخرین و اساسی‌ترین گزینه برای انتخاب مناسب‌ترین چادر، جنس مواد اولیه تشکیل‌دهنده آن برای شماست؛ چون همان‌طور که می‌دانید اگرچه بیشتر این چادر‌ها از نوعی پولیمر (مواد پلاستیکی) تولید شده‌اند، ولی میزان تراکم و کشش بین مولکولی این مواد متفاوت است که باعث تفاوت مورد مصرف این چادر‌ها می‌شود.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار