ماجرای توزیع پاداش‌های اهدایی در فدراسیون دوومیدانی/ کارمندان هم پاداش می‌گیرند

پاداش مربیان و ورزشکاران مدال آور دوومیدانی حاشیه‌هایی به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار پایه و آبیگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دوومیدانی یکی از رشته های ورزشی پرحاشیه کشورمان است که هر روز خبرهای جدیدی از این رشته پرمدال المپیکی می شنویم. جدول پاداش مربیان و ورزشکاران مدال آور در سال ۹۶ در حالی منتشر شده است که جدیدترین شاهکار مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی این است که او به کارمندان فدراسیون هم پاداش داده است و این موضوع باعث اعتراض مربیان و ورزشکاران شده است.

بهزادی: پاداش ها باید به طور مساوی تقسیم شود 

پریسا بهزادی نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی درباره ارزیابی اش از پاداش اهدایی در سال ۹۶ اظهار کرد: به نظرم پاداش تعلق گرفته برای مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا بود که بانوان ما ۱۱ مدال کسب کردند و من در این مسابقات مربی و سرپرست بودم.

او درباره اینکه مریم رستمی به عنوان کارمند فدراسیون دوومیدانی پاداش گرفته است، گفت: من اطلاعی ندارم و اگر این طور باشد به نظرم باید به طور مساوی پاداش‌ها به مربیان و کارمندان تقسیم می‌شد. همچنین مربیان اولویت اول را برای گرفتن پاداش دارند و بعد به کارمندان فدراسیون این پاداش‌ها را بدهند.

بهزادی بیان کرد: به هر حال  پاداش‌ها باید به مربیان و ورزشکاران که در سرما و گرما کار می‌کنند تعلق بگیرد. به نظرم جوایز باید عادلانه بین همه تقسیم شود و تصمیم درستی برای اهدای پاداش‌ها بگیرند.

نایب رئیس بانوان درباره پاداش بازی‌های آسیایی جاکارتا بیان کرد: ما در بخش بانوان ۲ ورزشکار در جاکارتا داشتیم که هیچ کدام از آن‌ها مدال نگرفتند به همین علت پاداشی هم به بانوان تعلق نمی‌گیرد. همچنین ادعایی در این مورد ندارم چرا که مقامی در این بازی‌ها کسب نکردیم.

ماجرای پاداش های اهدایی در فدراسیون دوومیدانی

غیاثی: کاهش پاداش هایم را پیگیری می کنم 

تیمور غیاثی مدیر سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی درباره این مطلب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این پاداش اسفندماه ۹۵ به مربیان و ورزشکاران پرداخت شده است که طبق مصوبه ۲۰/۵ سکه باید به من پرداخت می‌شد، اما ۱۰ سکه به من دادند. به هر حال کاهش سکه هایم را پیگیری می‌کنم.

او بیان کرد: نزدیک به ۳۰، ۴۰ میلیون از پاداشی که قرار بود به من تعلق بگیرد کسر شده است و من به عنوان کارمند فدراسیون به این پول نیاز دارم و به طور حتم این موضوع کاهش پاداش‌ها را از کیهانی رئیس فدراسیون می‌پرسم.

غیاثی درباره اینکه چرا مریم رستمی کارمند فدراسیون باید پاداش بگیرد، گفت: خانم رستمی مسئول مسابقات است و من کاری به کس دیگری ندارم و از حق و حقوق خودم دفاع می‌کنم. این سئوال را باید رئیس فدراسیون دوومیدانی جواب بدهد و من مسئول پرداخت پاداش‌ها نیستم.

مدیر سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی اظهار کرد: پاداش تعلق گرفته برای مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا و مسابقات هندوستان بوده است و من به عنوان سرمربی در این مسابقات حضور داشتم که ۴ طلا و یک مدال برنز در این مسابقات کسب شد. ۲۰ سکه طلا مصوبه وزارت ورزش و جوانان است که باید به من تعلق می‌گرفت، اما فقط ۱۰ سکه به من دادند. به هر حال اگر جواب رئیس فدراسیون دوومیدانی قانع کننده نبود اقدام خواهم کرد و از حقم دفاع می‌کنم.

 مرادی: به کسی اجازه نمی دهم که پاداشم را کم کند 

سجاد مرادی مربی تیم ملی دوومیدانی درباره اینکه پاداش سال ۹۶ را گرفته است، گفت: بله پاداش سال ۹۶ را به طور کامل گرفتم و به کسی هم اجازه نمی‌دهم که پاداشم را کم کند و اگر پاداشم را کم کرده باشند به طور حتم پیگیری می‌کنم.

مرادی درباره اینکه کارمندان هم جزء کسانی هستند که پاداش سال ۹۶ را دریافت کردند، گفت: کارمندان باید از رئیس فدراسیون پاداش بگیرند نه اینکه به نام مربی پاداش بگیرند. کارمند فدراسیون نباید پاداش بگیرد و اگر فدراسیون دوومیدانی قرار است لطفی به کارمندان خود کند اضافه کاری به آن‌ها بدهند و از حق کسی نگیرند و به آن‌ها بدهند.

او درباره اینکه قرار است پاداش جاکارتا به کارمندان و مربیان شهرستان‌ها هم داده شود، گفت: من تاکنون پاداش کامل گرفتم و اگر قرار باشد بخشی از پاداشم را به افراد دیگری بدهم ترجیح می‌دهم که همه پول را بگیرم و خودم بخشی از آن هدیه بدهم. من هم شنیدم که قرار است بخشی از پاداش‌ها به کارمندان و مربیان شهرستان‌ها داده شود به نظرم کار قشنگی نیست چرا که این پاداش‌ها برای ماست و اختیار جوایز را داریم.

ربانی : نام کسانی که مربی نبودند در لیست پاداش هاست

محسن ربانی درباره موضوع پاداش‌های سال ۹۶ در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: من الان متوجه شدم که یکسری از افراد که مربی نبودند اسمشان در لیست پاداش‌ها هست.

ربانی بیان کرد: من می‌دانستم که فدراسیون دوومیدانی پاداش مرا در سال ۹۶ کم کرده است و قرار نبود این پاداش کم شود. کیهانی گفته بود که تعدادی از سکه‌ها را به مربیان شهرستان‌هایی که به مسابقات نیامدند می‌دهد، اما این کار را نکرد. رئیس فدراسیون از سکه‌های خود و دوستانش کم نکرده است، اما تعداد سکه‌های مربیان را کاهش داده است. شاگردانم در مسابقات داخل سالن آسیا در تهران ۶ مدال گرفتند.

او تصریح کرد: فدراسیون دوومیدانی بهتر است کارمندان خود را با دادن اضافه کاری تشویق کند. مربیان دوومیدانی چشمشان به این پاداش هاست چرا پاداش آن‌ها باید با کارمندان تقسیم شود.

مربی تیم ملی دوومیدانی درباره اسامی که پاداش سال ۹۶ را دریافت کردند، بیان کرد: فردین محمد زاده مربی دوومیدانی است، علی رضایی رئیس هیئت دوومیدانی قم و ورزشکارش هم در مسابقات داخل سالن آسیا حضور داشت. همچنین امیرالوند مربی ثمری، مصطفی جنتی مربی هیئت تهران و حمیده جوان هم مربی مشهدی است. حسین شایان مربی و کارمند نیست و فقط مسئول کمیته پرش‌ها هست. علیرضا نورمحمدی همشهری کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی و اهل کرمانشاه است. مریم رستمی کارمند فدراسیون هست و ارتباطی با ورزش قهرمانی ندارد. علاوه بر این حس می‌کنم که رئیس فدراسیون برای یک مسابقه اسمم را رد نکرده است و این موضوع پیگیری می‌کنم.

ربانی درباره اینکه چرا کارمند فدراسیون باید پاداش بگیرد، گفت: کارمند فدراسیون دوومیدانی حدود ۴، ۵ میلیون حقوق می‌گیرد چرا باید پاداش مربیان را به او بدهند و این کار درستی نیست.

او بیان کرد: به هر حال بازرسان وزارت ورزش و جوانان در فدراسیون دوومیدانی حضور دارند و به طور حتم شکایات مربیان و ورزشکاران مبنی بر کاهش میزان پاداش‌ها را بررسی می‌کنند.

سپهرزاد: کیهانی خیانت در امانت کرد 

سپهرزاد درباره پاداش مربیان و ورزشکاران در سال ۹۶ در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: من در ۳ مسابقه کشور‌های اسلامی آذربایجان، قهرمانی آسیا هند و مسابقات داخل سالن آسیا تهران که در سال ۹۶ برگزار شد به عنوان مربی با تیم بودم که متاسفانه رئیس فدراسیون اسم مرا در مسابقات هند خط زد و اسم خودش را به عنوان سرپرست رد کرد. کیهانی یک روز بعد از تیم به هند آمد و هتل محل اقامتش دورتر از محل استقرار ورزشکاران بود و به طور کلی همراه تیم نبود. چطور می‌شود کسی که همراه تیم نبود اسمش به عنوان سرپرست مطرح شود. کیهانی حتی به کنفرانس مسابقات آسیایی هم نرسید. او به خاطر اینکه تیم دوومیدانی در مسابقات هند ۵ مدال گرفت اسمش را به عنوان سرپرست رد کرد تا جایزه بگیرد.

او بیان کرد: در لیست پاداش‌ها اسم افرادی هست که مربیگری نمی‌کنند، اما اسمشان به عنوان مربی رد شده است. یکی از کارمندان زن فدراسیون هم اسمش برای پاداش ریاست جمهوری رد شده که پاداش کامل گرفته در حالی که حقش نبوده است. البته از میزان پاداش من به همراه الوند، محمد زاده و ربانی سکه کم کردند. کار رئیس فدراسیون تخلف است و این اتفاق برای اولین بار که در تاریخ دوومیدانی رخ می‌دهد. به هر حال وزارت ورزش فدراسیون دوومیدانی را امین خودشان دانستند که استعلام می‌گیرند و جوایز را دادند، اما کیهانی رئیس فدراسیون خیانت در امانت کرد. کیهانی با وقاحت تمام می‌گوید که من درباره پاداش‌ها تصمیم می‌گیرم.

به هر حال مربیان دوومیدانی فقط به اخذ پاداش‌ها دلخوش هستند و اگر قرار باشد پاداش‌های آن‌ها به کارمندان فدراسیون و افرادی که مربی نیستند هم داده شود به نظر نمی‌رسد کار درستی باشد. همچنین مربیان دوومیدانی از مسئولان وزارت ورزش و جوانان درخواست دارند که مسئله پاداش‌ها را رسیدگی کنند تا حق به حقدار برسد.


بیشتر بخوانید: 

کیهانی: من تشخیص می‌دهم که پاداش جاکارتا را به چه کسانی بدهم

صیامی: درصد زیادی از پاداش جاکارتا را به مربیان شهرستان‌ها می‌دهیم

مرادی: برای کسب ورودی جهانی نیاز به مسابقات بهتری دارم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار