بهره برداری از هفت طرح گلخانه‌ای مدرن و نیمه مدرن در مازندران

سرپرست معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی مازندران از بهره برداری هفت طرح گلخانه‌ای مدرن و نیمه مدرن در روز شنبه اول تیرماه در استان خبر داد.

مجید بهادری سرپرست معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با اشاره به بهره برداری ۸۰ طرح تولیدی، خدماتی و زیربنایی بخش کشاورزی استان در هفته جهاد کشاورزی گفت: شنبه اول تیرماه ۷ طرح کشاورزی در بخش بهبود تولیدات گیاهی در پنج شهر استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل راه اندازی کارگاه انواع عرقیات گیاهی و بسته بندی گیاهان دارویی به ظرفین ۲۱۰ تن در روستای آهنگر کلای شهرستان بابل، بهره برداری از گلخانه گل و گیاه زنیتی به ظرفیت ۶ هزار گلدان در روستای کوهستان شهرستان بهشهر، افتتاح نهالستان انجیر به مساحت ۵ هکتار در شهرستان گلوگاه، بهره برداری دو گلخانه هیدروپونیک به مساحت ۱۰ هزار و ۲۸۴ متر مربع در روستای رفیع آباد و گلخانه نیلوفرانه آماره به مساحت ۳ هزار متر مربع در روستای مارکتی شهرستان آمل، بهره برداری گلخانه لیمو ترش به ظرفیت ۲۰ تن در روستای پنبه زارکتی و گلخانه هیدروپونیک گل به ظرفیت ۱۵۰ هزار شاخه در روستای دراز محله شهرستان ساری روز شنبه اول تیرماه می‌شود.

سرپرست معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی مازندران گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۴۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاده شده است.

روز شنبه اول تیرماه امسال ۵۹ طرح در بخش آب و خاک، ۶ طرح دام و طیور، هفت طرح زراعی و باغی، یک پروژه شیلات و هفت پروژه صنایع تبدیلی با اعتبار و هزینه ۶۶ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

با افتتاح و بهره‌برداری این طرح‌ها ۱۵ هزار و ۲۱۴ تن محصول به مجموع تولیدات بخش کشاورزی مازندران اضافه و ۲ هزار و ۳۴۰ نفر در بخش کشاورزی مازندران مشغول به کار می‌شوند.
 
۱۴۷ روستا و ۸ هزار و ۴۹۵ خانوار روستایی با بهره‌برداری طرح‌های بخش کشاورزی از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

گفتنی است هر ساله ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.
انتهای پیام/س
 

بهره برداری از طرح‌های گلخانه‌ای در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار