استاندار سیستان وبلوچستان:

هیچ کس اجازه ایجاد مانع در مسیر رونق تولید و اشتغال را ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هیچ کس حق ایجاد مانع و مشکلات در مسیر رونق تولید و اشتغال در سراسر استان ندارد و ایجاد کنندگان مانع در این راه، خائن هستند.

هیچ کس اجازه ایجاد مانع در مسیر رونق تولید و اشتغال را نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،   احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نوار ساحلی سیستان و بلوچستان ظرفیت بی نظیری در زمینه آبزی پروری بویژه پرورش میگو و ماهی دارد که ایجاب می‌کند سرمایه گذاران بومی و غیر بومی در این بخش ورود کنند تا رونق اشتغال و تولید را به ارمغان آورند.

وی بیان کرد: همه نیرو‌های اداری باید کارمند بخش خصوصی تلقی شوند و راه را برای سرمایه گذاری فراهم کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در چابهار و کنارک مورد تاکید است و باید جهاد کشاورزی برنامه ریزی لازم را برای توسعه این نوع کشت انجام دهد.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌هایی نظیر کشت و صنعت روستای گوردیم کنارک می‌تواند نیرو‌های بومی را جذب و بخشی از مشکلات بیکاری را مرتفع و موجب توسعه منطقه شود.

وی تصریح کرد: بزودی چهار هزار نیرو در مجتمع کشت و صنعت گوردیم کنارک بکارگیری می‌شوند و ما باید با حمایت از چنین طرح‌هایی، همواره در صدد رفع موانع و ایجاد انگیزه و امید برای سرمایه گذاران باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سد‌های کهیر، پیشین و زیردان می‌توانند بخشی از مشکلات کشاورزی و آب آشامیدنی را حل کنند به همین سبب باید هرچه سریع‌تر پروژه‌های تعریف شده برای آن‌ها تکمیل و بهره برداری شوند.

موهبتی افزود: چابهار گنج پنهان ایران است و مقام معظم رهبری برای توسعه سواحل مکران تاکید زیادی دارند و مسئولان ارشد نظام نیز برای توسعه آن برنامه ریزی‌های زیادی در دست اقدام دارند.

وی ادامه داد: جاده دسترسی و برق برای پروژه کشت و صنعت گوردیم از مسیر پزم ایجاد می‌شود تا مسیر ۱۰۰ کیلومتری به ۴۰ کیلومتر کاهش پیدا کند.

رئیس شورای تأمین سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هیچ کوتاهی را در روند کندی تولید نمی‌پذیرم و بار دیگر اعلام می‌کنم کسی که مانعی بر سر راه سرمایه گذار و فعالان عرصه اشتغال و تولید ایجاد کند از نظر من خائن هستند.

وی گفت: چابهار آینده درخشانی در توسعه دارد و زیرساخت‌های آن در حال آماده شدن است و بزودی شاهد تحولات در این منطقه خواهیم بود.

موهبتی افزود: توسعه سواحل مکران از اولویت‌های کشور و برای مسئولان حائز اهمیت است و باید با توانمندسازی جوامع محلی و اشتغال بومی و آموزش این منطقه را به توسعه برسانیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان باید برای ایجاد زیرساخت‌های لازم از قبیل برق، جاده دسترسی، آب، تلفن و سایر نیازمندی‌های طرح‌های مختلف تلاش کنند تا هیچ طرحی از پیشرفت و برنامه‌ها عقب نماند.

موهبتی گفت: باید تمام طرح‌های سرمایه گذاری پیوست‌های اجتماعی داشته باشند و برای منتفع شدن جوامع محلی و رفع مشکلات اشتغال و توسعه منطقه گام بردارند.

انتهای پیام/ع

چابهار آینده درخشانی در توسعه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.