خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛

اوضاع بی سر و سامان وزارت دفاع آمریکا

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد تغییر و تحولات ناگهانی جدید در یکی از بزرگترین سمت‌های دولتی آمریکا (پنتاگون) در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها در خاورمیانه رو به افزایش است.

اوضاع بی سر و سامان وزارت دفاع آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد اختلاف‌ها در کاخ‌سفید مانع از انتخاب فردی برای تکیه زدن بر کرسی وزارت دفاع آمریکا می‌شود.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است که کناره‌گیری پاتریک شاناهان از وزارت دفاع آمریکا سبب شده است، با توجه به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، پنتاگون برای بیش از ۶ ماه بدون رئیس باقی بماند.

در پی رویارویی شاناهان با سوالاتی درباره زندگی شخصی گذشته و همچنین شایعات مربوط به خشونت خانوادگی وی، ترامپ با انتشار پیام توئیتری افزود، شاناهان قاطعانه تصمیم گرفت وقت بیشتری را صرف زندگی خود کند. ترامپ تصریح کرد، «مارک اسپر» فرمانده نیروی زمینی ارتش به عنوان سرپرست وزارت دفاع منصوب می‌شود.


بیشتر بخوانید: استعفای شاناهان و معرفی سرپرست جدید وزارت دفاع آمریکا


از زمان انتصاب جیمز متیس به عنوان وزیر دفاع در دسامبر گذشته تاکنون و بروز اختلافات در دولت ترامپ ناشی از تصمیم ناگهانی وی برای خروج نیرو‌های نظامی خود از سوریه تاکنون، وزارت دفاع فاقد وزیر دائمی بوده است.

تغییر و تحولات ناگهانی جدید در یکی از بزرگترین سمت‌های دولتی آمریکا در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها در خاورمیانه رو به افزایش است.

اسپر از فرماندهان سابق ارتش آمریکاست که پس از حضور در جنگ خلیج فارس ۱۹۹۰-۱۹۹۱ به سرکردگی آمریکا، با هدف پایان دادن به حمله عراق به کویت، به مدیریت ارشد اجرایی در ریتیون، شرکت هوافضا و تسلیحات نایل شد. وی پیش از همکاری با پنتاگون با بخش‌های نظامی و غیرنظامی بوئینگ همکاری‌های گسترده‌ای انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار