بیش از یک هزار تن دانه روغنی کلزا در ایذه برداشت شد

مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه از برداشت یک هزار و ۱۰۰ تن دانه روغنی کلزا از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی هنرمندیان، مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه با اشاره به آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر اردیبهشت گفت: سیل فروردین ماه و توفان و باد شدید اواسط اردیبهشت، منجر به وارد شدن خسارت زیاد به مزارع کلزا این شهرستان و تاخیر در برداشت این محصول شد.

وی بیان داشت: اگر این مشکلات پیش نمی‌آمد پیش‌بینی می‌شد که از مزارع ایذه بیش از هزار و ۸۰۰ تن کلزا برداشت شود، اما با توجه به وضعیت پیش آمده یک هزار و ۱۰۰ تن دانه روغنی کلزا توسط کشاورزان برداشت شد.

هنرمندیان، ارقام کشت شده کلزا در سال زراعی جاری را شامل؛ هایولا ۴۰۸۵، هایولا ۵۰، هایولا ۴۲۰، تراپر و آگامکس عنوان کرد که از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه اذعان داشت: سطح زیر کشت کلزا در ایذه یکهزار و ۵۴۰ هکتار بوده است که به دلایل مختلف مانند آبگرفتگی مزارع اطراف تالاب بندون، سطح قابل برداشت به یک هزار و ۳۰۰ هکتار رسید.

وی با بیان اینکه همه مبالغ مربوط به خرید کلزا به کشاورزان پرداخت شده است، بیان کرد: با پرداخت به موقع وجوه کشاورزان و برگزاری کلاس‌های ترویجی و کارگاه ها، به دنبال افزایش میل و رغبت کشاورزان به کاشت این محصول استراتژیک در راستای اقتصاد مقاومتی هستیم.

انتهای پیام/گ

پایان برداشت کلزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.