برداشت محصولات زراعی خراسان شمالی با ۵۸۰ کمباین

محصولات زراعی خراسان شمالی با ۵۸۰ دستگاه کمباین برداشت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از این تعداد، ۴۰۰ دستگاه کمباین از استان‌های همجوار مهاجر خواهند شد.

تشکری افزود: از یک ماه قبل در استان به منظور تسهیل در برداشت محصولات کشت شده در فصل زراعی پاییزه ۹۷ شامل گندم، جو و کلزا، ستاد برداشت این محصولات تشکیل شد.

وی گفت: در این ستاد درباره بکارگیری از کمباین ها، تردد آنها، صدور معاینه فنی برای این دستگاه ها، تامین سوخت آنان و رعایت مسائل فنی این دستگاه‌ها در زمان برداشت همچنین مصوبات ستاد برداشت کشور مطرح و پیگیری شدند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال در فصل برداشت ۲۳ مرکز خرید نیز برای خرید این محصولات فعال شده اند.

وی افزود: برای ناظران کشاورزی استان نیز دوره‌های آموزشی برای این فصل برداشت برگزار شده است.

تشکری در بخشی دیگر از سخن خود، با اشاره به افزایش چشمگیر بارش‌های بهاری در استان، گفت: این بارندگی‌ها شرایط رشد بسیار خوبی را برای محصولات کشت شده در فصل زراعی پاییزه ۹۷ بوجود آورد که پیش بینی می‌شود در سطح استان ۳۱۰ تا ۳۲۰ هزار تن گندم، ۱۰۰ هزار تن جو و پنج هزار تن کلزا برداشت شود.

وی اعلام کرد: ۵۸۰ دستگاه کمباین در این فصل برداشت در سطح مزارع استان بکار گرفته خواهند شد که از این تعداد ۱۸۰ دستگاه متعلق به کشاورزان خراسان شمالی هستند و ۴۰۰ دیگر نیز از استان‌های گلستان و خراسان رضوی به خراسان شمالی مهاجر خواهند شد.

وی یادآور شد: البته کمباین‌های استان از ماه گذشته به منظور برداشت محصولات به دو استان مجاور، مهاجر شده بودند که در حال حاضر در حال برگشت هستند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه با اعلام اینکه از ماه جاری برداشت گندم در مناطق گرم استان از جمله قره میدان و صفی آباد شروع شده اند، عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم برای تامین سوخت کمباین‌ها انجام شده است

وی گفت: کارت سوخت کمباین‌ها پس از دریافت معاینه فنی، روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر شارژ می‌شوند

وی همچنین خاطر نشان کرد: صدور معاینه فنی برای کمباین‌ها نیز منوط به انجام ضد عفونی این دستگاه‌ها در پست‌های قرنطینه‌ای استان است

افزون بر این، وی بیان کرد: در فصل برداشت جاری ۹۰ درصد از اراضی با کمباین‌ها و ۱۰ درصد از اراضی زیر کشت نیز با دروگر‌ها برداشت می‌شوند.

تشکری همچنین به نوسازی ناوگان ماشین آلات کشاورزی استان نیز اشاره کرد و گفت: طی پنج سال اخیر کشاورزان استان از محل دریافت تسهیلات توانستند که ۶۰ دستگاه کمباین خریداری کنند.

انتهای پیام / م

برداشت محصولات زراعی خراسان شمالی با ۵۸۰ کمباین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.