بهره مندی ۷۶۷ روستای خراسان شمالی از اینترنت تا پایان امسال

مدیرکل ارتباطات و فناوری خراسان شمالی از بهره مندی ۷۶۷ روستا در استان از اینترنت تا پایان سال ۹۸ خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید علی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری خراسان شمالی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۱۹ روستا دارای اینترنت هستند، افزود: تا تیرماه با افتتاح برخی از طرح‌ها تعداد روستا‌های دارای اینترنت به ۴۳۷ روستا می‌رسد و پیش بینی می‌کنیم که تا پایان سال ۹۸ این آمار به ۷۶۷ روستا برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۸ درصد روستا‌ها دارای اینترنت هستند، اضافه کرد: با افتتاح طرح‌ها در تیرماه ۵۲ درصد روستا‌ها دارای اینترنت می‌شوند و تا پایان سال هم ۹۱ و ۹۸ صدم درصد روستا‌های استان از اینترنت بهره‌مند خواهند شد

مرتضوی همچنین با تاکید بر اینکه در ۱۰۵ نقطه استان رومینگ برقرار شده است، گفت: از برنامه‌های بسیار مهم در سال ۹۸ گسترش ۳۰۰ کیلومتر کابل فیبر نوری در استان است که هزینه این طرح با موافقت استاندار، از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری خراسان شمالی، کم هزینه بودن، پهنای باند بالا و مصرف برق پایین را از جمله مزایای نصب و راه اندازی فیبر نوری برای انتقال داده‌ها دانست.

مرتضوی گفت: در موضوع ضریب نفوذ ایرانسل رتبه ۹ کشوری و در بحث تلفن ثابت رتبه بیست و سوم کشوری را دارا هستیم که در کل نشان از وضعیت مناسب استان را دارد، اما برای رسیدن به شرایط قابل قبول نیازمند توسعه بیشتری هستیم.

انتهای پیام/م

بهره مندی ۷۶۷ روستای خراسان شمالی از اینترنت تا پایان امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.