برگزاری جشنواره مد و لباس غرب كشور در همدان

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره مد و لباس در همدان خبر داد.

برگزاری جشنواره مد و لباس غرب كشور در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی مرادی‌نور، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری جشنواره طراحی لباس اسلامی ـ ایرانی با محوریت لباس اداری، بیان کرد: این جشنواره از۲۲ مردادماه و با حضور۶ استان غرب کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه لباس‌هایی که در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود در قالب نماد ایرانی و اسلامی خواهد بود ادامه داد: این جشنواره در گذشته به صورت استانی در همدان برگزار شده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهارداشت: این جشنواره در قالب برپایی نمایشگاه و همراه با نشست‌های تخصصی در حوزه مد و لباس با حضور مهمانان خارج از استان خواهد بود.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را الگوسازی برای عدم جایگزینی لباس‌های غربی به جای ایرانی برشمرد وادامه داد: پوشش،یکی از فرهنگ‌های اصیل هر قوم و ملت است.

مرادی‌نور با تأکید بر اینکه اکثر بانوان ایرانی روی به لباس‌های ایرانی ـ اسلامی آورده‌اند گفت: امسال در حوزه دوخت و دوز ورود کردیم زیرا به آرامی دکمه در حال حذف از لباس‌ها است که بنا داریم مجدد دکمه را در مانتوها احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف این است که تولیدی‌ها در این جشنواره باشند و سعی شود مانتوهای جلوباز و بدون دکمه تولید نشود و بتوانیم پوشش اسلامی را در تولید لباس داشته باشیم.
انتهای پیام/ج

جشنواره مد و لباس غرب كشور در همدان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.