نقش بانوی سوادکوهی در نجات جان توله خرس زخمی

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: بانوی سوادکوهی در فیلم منتشر شده ضرب و شتم توله خرس زخمی از ضاربان خواست دست از این کار بکشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در مراسم تقدیر از یک بانوی دوستدار محیط زیست گفت: در ۲۵ خرداد فیلمی در فضای مجازی پخش شد که در آن دو نفر، علیرغم التماس‌های یک بانوی بزرگوار، به سمت توله خرسی که از ارتفاعات به پایین پرت شده بود سنگ می‌زدند و این موضوع احساسات عمومی را جریحه دار کرد.

وی انتشار این فیلم را اثرگذار دانست و افزود: با این اتفاق بسیاری از افرادی که قصد تخلف داشتند درس عبرت گرفتند و همچنین مشخص شد که مردم ما نسبت به مسائل زیست محیطی حساس وهوشیار هستند.

ابراهیمی گفت: رفتار انسانی این بانوی متعهد سوادکوهی در این کلیپ، نشان دهنده تحقق شعار ۸۰ میلیون محیط بان و احساس مسئولیت اقشارمختلف مردم نسبت به مسئله محیط زیست است.

وی خواستار اشد مجازات برای دو فرد خاطی شد و افزود: به هیچ وجه تبیین عملکرد و یا نگاه مردم فهیم سوادکوه در حوزه محیط زیست یا برخورد با حیوانات نیست بلکه در سوادکوه قاطبه مردم حامی محیط زیست و در برهه‌های مختلف کمک رسان به حیات وحش بوده اند و بسیاری به نمایندگی از مردم منطقه به اداره محیط زیست برای اجرای ممنوعیت شکار در شهرستان مراجعه کردند که از سال گذشته تا کنون با اعلام ممنوعیت در سطح حدود ۳۰ هزار هکتار، به بخشی از مطالبات مردم پاسخ داده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: هر گونه تحلیل در تعمیم اقدام ۲ فرد خاطی در تلف نمودن خرس به کل مردم منطقه، ستم کاری در خصوص اندیشه و فرهنگ مردم است و اداره کل محیط زیست استان ضمن پیگیری مجازات متخلفان، با هر گونه سوء استفاده از این فضا بر علیه مردم با فرهنگ منطقه به شدت برخورد خواهد کرد.

شبنم فتاحی بانوی دوستدار طبیعت در مراسمی که برای تجلیل از وی تشکیل شد، گفت: این اتفاق ناخوشایند در منطقه شش رودبار دراسله سوادکوه رخ داد و هنگامی که با توله خرس زخمی مواجه شدم، دیدم که ۲ مرد به طرف این خرس زخمی سنگ پرتاب می‌کنند.

وی افزود: با دیدن این صحنه از آن‌ها خواستم که این کار را نکنند و به حیوان صدمه نزنند، اما گویا آن‌ها ترسیده بودند و سنگ می‌زدند، بالاخره با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه تماس گرفتیم و پس از چند دقیقه از محیط بانان این اداره در منطقه حاضر شدند و حیوان را به پناهگاه حیات وحش سمسکنده منتقل کردند.

این بانوی دوستدار محیط زیست با بیان اینکه از خبر تلف شدن این خرس بسیار ناراحت شدم گفت: همه ما باید به محیط زیست احترام بگذاریم و قوانین محیط زیستی را بدانیم و آن‌ها را رعایت کنیم.

وی همچنین ازسازمان حفاظت محیط زیست خواست که قوانین مربوط به رفتار با حیوانات و مجازات‌هایی که برای صدمه رساندن به حیات وحش و محیط زیست در نظر گرفته شده است را بصورت گسترده به مردم اطلاع رسانی کنند.

در پایان این مراسم از شبنم فتاحی، بانوی سوادکوهی که در فیلم منتشر شده ضرب و شتم توله خرس مصدوم، با فریاد‌های متعهدانه خود از ضاربان خرس قهوه‌ای می‌خواهد که از پرتاب سنگ به این حیوان بی پناه دست بردارند، تقدیر شد.

همچنین از احمد باوند و رحمان حمزه نژاد قادی نیز به دلیل اطلاع رسانی و همکاری با مامورین محیط زیست هم قدردانی شد.
انتهای پیام/ س
 

تقدیر از بانوی سوادکوهی متعهد و دوستدار محیط زیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
درود به شرفش و درود به آقای ابراهیمی که خواستار اشد مجازات شد
آخرین اخبار