استقبال از جشنواره گلاب گیری در روستای گل ایران

فرماندار دلیجان از استقبال از جشنواره گلاب گیری در روستای گل ایران خبرداد.

استقبال از جشنواره گلاب گیری در روستای گل ایرانسلیمانی فرماندار شهرستان دلیجان  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به اینکه جشنواره‌ گلاب گیری در روستای خاوه شهرستان دلیجان استان مرکزی برگزارشد گفت: بیش از ۳ هزار نفر از سراسر کشور در این جشنواره حضور پیدا کردند که امید است ضمن یافتن بازار برای محصولات کشاورزان، زمینه برای افزایش حضور گردشگران در منطقه خاوه دلیجان نیز فراهم شود.

سلیمانی افزود: چهارمین جشنواره گلاب گیری درروستای خاوه، روستای گل ایران با هدف ارتقای روحیه نشاط اجتماعی و آشنایی کشاورزان با آخرین دستاورد‌های کشاورزی درزمینه پرورش گل محمدی برگزار شد.

پیش بینی برداشت ۲ هزار و ۲۰۰ تن گل محمدی در استان مرکزی

زارعی مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم از پیش بینی برداشت ۲ هزار و ۲۰۰ تن گل محمدی از سطح زیرکشت ۱۰۰۰ هکتار اراضی زیر کشت این محصول در استان خبر داد وگفت: استان مرکزی رتبه پنجم کشت و تولید گل محمدی را در کشور داراست وپیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۴۰۰ تن گلاب تولید شود.

زارعی افزود: یکی دیگر از پتانسیل‌های فرآورده‌های گل محمدی از قبیل اسانس بوده که پیش بینی می‌شود سالجاری ۶۰ کیلو اسانس تولید شود که ارز آوری خوبی برای استان مرکزی خواهد داشت.

شهرستان دلیجان برترین تولید کننده گل و گلاب محمدی در استان است و سالانه تا هزار تن گل محمدی از ۳۳۰ هکتار از اراضی باغ‌های گل این شهرستان دلیجان برداشت می‌شود.

روستای خاوه اردهال از توابع شهرستان دلیجان و معروف به روستای گل ایران در کیلومتر ۳۰ محور دلیجان-کاشان قرار دارد و هرساله در ایام برداشت گل محمدی جشنواره گلاب گیری همراه بار مراسم سنتی ، موسیقی محلی در این روستا برگزار می شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.