معاون استاندار قم مطرح کرد؛

ابلاغ سند توسعه اشتغال استان قم توسط دستگاههای اجرایی

غضنفری گفت: سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان در سالجاری با احتساب نرخ بیکاری ۱۰.۸ و نرخ مشارکت اقتصادی ۳۶.۲ تدوین شده و به زودی به دستگاههای اجرایی ابلاغ می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ مهرداد غضنفری معاون استاندار قم در جلسه کارگروه اشتغال استان قم گفت: میزان پیش بینی سرمایه گذاری مورد نیاز برای دستیابی به اهداف سند توسعه اشتغال استان قم در سال جاری مبلغ ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و میزان اشتغالزایی مترتب بر آن ۱۳ هزار تن خواهد بود.

وی با بیان اینکه با وجود همه موانع و مشکلات اقتصادی، نرخ بیکاری استان قم در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ تثبیت شده و یک دهم درصد نیز کاهش داشته است، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید ضمن بازنگری به وظایف و تکالیف خود در راستای اشتغالزایی، همت و تلاش خود را برای کاهش نرخ بیکاری مضاعف کنند.

معاون استاندار قم بر ضرورت اصلاح طرح کارورزی و رفع موانع و مشکلات آن تأکید کرد و گفت: نظام آموزشی در کشورمان متأسفانه فاصله بسیاری با محیط کار داشته و مسأله مهارت آموزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بسیار مهم و جدی است، از این رو تشکیل شورای مهارت ذیل کارگروه اشتغال پیشنهاد خوبی است که باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان قم باید از تسهیلات و منابع ارزان قیمتی که برای اشتغالزایی تخصیص پیدا کرده است حداکثر استفاده را ببرند، خاطرنشان کرد: عامل اصلی در بهره مندی از منابع ملی، میزان عملکرد ماست، از این رو همه باید برای جذب اعتبارات اشتغالزایی در حوزه‌های مختلف تلاش کنند.

کارگروه اشتغال استان قم با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سالن جلسات امام رضا (ع) فرمانداری قم برگزار شد.

انتهای پیام/الف

سند توسعه اشتغال استان قم به زودی به دستگاههای اجرایی ابلاغ می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار