استاندار کرمان:

گازرسانی پروژه های سرمایه گذاری کرمان باید با سرعت بیشتری اجرا شود

استاندار کرمان گفت: گازرسانی به برخی از پروژه های در دست اجرا در این استان باید با سرعت بیشتر و ضربتی اجرا شود تا سرمایه گذار دلسرد نشود.

گازرسانی پروژه های سرمایه گذاری کرمان ضربتی اجرا شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد فدایی استاندار کرمان در نشست مسائل برق و انرژی کرمان با اشاره به اینکه این استان رتبه سی ام را در زمینه گازرسانی به مناطق شهری و روستایی در سطح کشور دارد افزود: ۷۰ درصد جمعیت روستایی در کشور از گاز استفاده می‌کنند و این رقم در استان کرمان ۳۵ درصد است.

وی اظهار داشت: کرمان به دلیل همجواری با استان سیستان و بلوچستان بر اساس آماری که وجود دارد درگیر قاچاق سوخت است، اما این معضل در کرمان کنترل شده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه استان کرمان در زمینه گازرسانی کمتر از میانگین کشوری هستیم گفت: سرانه گازرسانی باید پایین آورده شود تا به میانگین کشوری برسیم.

حسین امیری خامکانی با اشاره به اینکه توسعه صنایع در شهرستان زرند به دلیل عدم گازرسانی قفل شده است تصریح کرد: زیرساخت‌های سرمایه گذاری از جمله برق و گاز در استان باید فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع بنزین یور (۴) گفت: مدتی این بنزین در سطح استان توزیع می‌شد، اما هم اکنون این مهم انجام نمی‌شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگاه‌های سوخت رسانی جنوب استان کرمان مشکل دارد افزود: انبار نفت در جنوب استان کرمان ایجاد شود.

امیری خامکانی با اشاره به اینکه در کل کشور و استان کرمان از گاز سی ان اجی کمتر استفاده می‌شود یادآورشد: راهکار‌هایی برای مصرف سی ان اجی که کاهش فراورد‌های مایع را به دنبال دارد؛ باید اندیشیده شود.

نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز با حضور استاندار کرمان و برخی از معاونین وزارت نیرو با مسئولان حوزه نفت و گاز کشور و استان کرمان در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/س

زیرساخت‌های سرمایه گذاری از جمله برق و گاز در استان باید فراهم شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار