شگفتی جدید از منظومه شمسی؛ حرکت ۳ سیاره عامل ایجاد توفان خورشیدی

توفان و چرخه حرکتی خورشید دارای نظمی منحصربه فرد است و دانشمندان اثر ۳ سیاره منظومه شمسی بر آن را کشف کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان در جدیدترین مطالعه‌های خود دریافتند نیرو‌های وارده از مدار چرخش سیاره‌های زهره، زمین و سیاره مشتری برچرخه ۱۱ ساله ستاره خورشید اثرمی گذارد.
 
این یافته‌ها به وسیله کارشناسان ناسا و با استفاده از ابزار‌های رصدخانه دینامیک خورشیدی از دگرگونی‌های ستاره خورشید به دست آمده است.
 
مطالعه‌های جدید نشان می‌دهند مدارسیاره‌های زهره، زمین و مشتری و میدان مغناطیسی موجود در این سیاره‌ها بر چرخه ۱۱ ساله ستاره خورشید اثرگذار است.
 

محققان این یافته‌ها را با بررسی و مشاهده فعالیت‌های خورشیدی مانند توفان خورشیدی، فوران ذره‌ها از سطح خورشید و سایرموارد اثرگذار بر فعالیت خورشید به دست آورده‌اند. به گفته دانشمندان نوعی همبستگی بین حرکت سیاره‌ها و اثرگذاری آن بر دوره‌های حرکتی ستاره خورشید وجود دارد.
 
ستاره خورشید دارای میزان تابش منحصربه فرد و تعداد زیادی لکه‌های خورشیدی است که بنا بر اثرگذاری عامل‌هایی این توفان‌ها دگرگون می‌شود.
 
دوره‌های ستاره خورشید معمولاً یازده ساله است و به گفته محققان اکنون خورشید دریکی از آرام‌ترین دوره‌های خود قرار دارد که برای انجام فعالیت‌های ستاره شناسی و پرتاب ماهواره‌های فضایی و سفینه‌های سرنشین دار بهترین زمان است.
 
مطالعه جدید نشان می‌دهد ارتباط منحصربه فردی بین نیرو‌های جزر و مدی از این سه سیاره با خورشید وجود دارد که سبب ایجاد ریتم پایدار فعالیت مغناطیسی در خورشید می‌شود و از هماهنگی بالایی برخوردار است.
 

کارشناسان در نظر دارند برپایه مطالعه‌های انجام شدند بتوانند به شبیه سازی توفان‌های خورشیدی و به دست آوردن اطلاعات بیشتر از میدان مغناطیسی خورشید بپردازند تا به این ترتیب بتوانند به پیش بینی وضعیت فضا و توفان‌های خورشیدی که بر سلامت انسان و فضانوردان اثرمنفی دار بپردازند.
 
در اثر بروز توفان‌های خورشیدی به تاسیسات زمینی و سیستم‌های مخابراتی و صنعت هوانوردی درزمین آسیب می‌رسد و حتی امکان دارد تاسیسات تولید نیروی برق در کشور‌های مختلف دچار اختلال شوند.
 
در زمان بروز توفان‌های خورشیدی با احتمال بیشتری امکان ابتلای انسان به سرطان پوست وجود دارد.
منبع:Space
انتهای پیام/
 

تاثیر عجیب و باورنکردنی سیاره‌های منظومه شمسی بر توفان‌های خورشیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار